Besökare

måndag 19 november 2012

Lyckad träningsvecka!

Förra veckan blev åter igen en lyckad träningsvecka. Av de fem konditionspassen var fyra löpning och ett afro. Löpningen känns väldigt mycket lättare nu, jämfört med premiärturen för snart fyra veckor sedan. Det är därför dags att prova på en längre slinga den här veckan.
Styrketräningen på gymmet har gått bra och jag hann med mina tre inplanerade pass. Jag kör fortfarande snabba och effektiva pass. Nu kan jag även köra lite tyngre och ibland ligger ett set på 8 repetitioner, även om jag oftast kör 12-16.
Magträningen på hemmafronten har varit tuff, men därmed även rolig. Jag älskar när man känner att träningen tar som man vill! Jag körde mitt vanliga cirkelpassliknande program två gånger och lade även in ett yogapass för magen, för att få ännu mer variation. Många yogapositioner fokuserar mycket på mage, så där är det bara att välja och vraka mellan magmördande övningar. Till skillnad mot cirkelpasset där jag kör varje övning till failure (dvs. tills jag inte orkar fler), kör jag yogaövningar på tid, mellan 30 och 90 sekunder.
 
Nu är det dags att kicka igång en ny träningsvecka!
Önskar er en bra start på veckan,
 
oavsett om den innehåller träning eller inte...
 
Love,
Carro 

25 kommentarer:

  1. Mors,,jo tack,jag hade lite sovmorgon,till 6:45..
    Här är det frostvitt ute,,men det blir nog en fin dag..Jag har ett gäng olika profilbilder som jag varierar med...Lycka till med denna gymvecka..Haé Kram.

    SvaraRadera
  2. Häärligt att det gått så bra!!

    sv: ja, det gäller att tillåta sig själv att ta det i ett lugnt tempo på morgonjoggen, att inte bli arg på sig själv för att det inte går lika bra som vanligt. haha.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sant, även om det kan vara svårt :-)

      Radera
  3. Härligt att din träning gått bra :D Har också varit duktig veckan som varit (för att vara jag ) startade med promenad i morse :D ÄR så taggad nu :D haha kram

    SvaraRadera
  4. God förmiddag..Ja det finns så mycket fint att handla till barnen och speciellt till töser..Hoppas att du får en fin start på veckan.rkam

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sant, finns verkligen hur mycket som helst :-)

      Radera
  5. Här är det nog mer att allt är på översta hyllan jämt som jag ska ha så att jag får klättra haha. ;) Kommer inte ihåg vad jag ligger på om jag inte gör något alls men ungefär hälften utav det tror jag. Beror jue på så många faktorer som kön, ålder, vikt osv. :)

    Här så blir det gymet igen och ingen shoppingcardio idag. Förhoppningsvis så bränner jag bort lite proteinmuffins. :P
    Ha en toppendag du med! Kraam!

    SvaraRadera
  6. det är tyvärr inte jag på bilden utan Chanel Iman som är min förebild och en supermodell haha, men tack ändå ;) haft en bra helg? kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Då måste jag säga att du var väldigt lik henne ;-)

      Radera
  7. En lyckad träningsvecka, that's the stuff :)

    SvaraRadera
  8. oj, önskar jag kunde träna som du :)

    SvaraRadera
  9. Låter som du är igång ordentligt, härligt! :)

    SvaraRadera
  10. Min träningsvecka kommer bara innehålla promenader och kanske lite plankor om jag orkar.. :) Men nästa vecka SKA jag ta mig till gymmet och mammapassen!

    Det var jättemysigt med en liten "resa" :)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åhhh vad bra att bo så man kan gå på mammapass.
      Plankor är grymma :-)

      Radera
  11. tack och desamma gumman.
    shit vad du är effektiv och duktig.
    här ligger man helt på lat sidan.
    kraaam

    SvaraRadera
  12. Hoppas att ni haft en härlig måndag. Önskar att jag kunde få vara hemma och njuta lite av dagsljuset.. Blir galen på att det aldrig är ljust när man är hemma...

    Kramen Jenny

    SvaraRadera
    Svar
    1. Förstår dig. Idag började det bli mörkt redan vid två...

      Radera
  13. Ser grymt stark ut! En härlig start på veckan här med! Pannlampslöpning med rabieshundar. Jojo... Fort går det då! ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppsan, has då lär det gå undan ;-)

      Radera
  14. Mitt första träningspass för veckan kommer imorgon. :-)
    sv:
    Ja, han har det nog bättre där uppe, den lille pågen. Men saknad är han.

    Hoppas du får en bra tisdag. :-)

    SvaraRadera