Besökare

tisdag 20 november 2012

Skyddad verkstad

Folk undrar ibland hur vi får dagarna att gå och om vi har det långtråkigt. Det är nästan så att man skulle bjuda in dem till en dag med oss, så skulle de se hur bra vi faktiskt har det. Faktum är att dygnet gärna skulle kunna få ha några timmar till.  
 
Till att börja med behöver vi aldrig ställa väckarklockan, bara det är ett lyx i sig. Jag vaknar ofta väldigt tidigt av att September ligger och stökar i vaggan innan hon somnar om igen. Tyvärr har jag lite svårt att somna om då, men jag brukar ta igen det efter att September senare har vaknat igen och fått mat. Både igår och idag sov vi till kvart i nio. Då är vi båda tillräckligt utvilade för att kicka igång dagen i full fart.
Hon ligger fortfarande gärna i babygymmet och fäktas med sina Laban-spöken. Där är hon nöjd även om jag inte alltid sitter bredvid henne, vilket gör att jag då hinner med lite annat, som att updatera bloggen till exempel. I babysittern trivs hon också. Även där fäktas hon, men med två elefanter och en speldosa. Undrar just om vi har fått en framtida pugilist? Babysittern är även perfekt när vi spelar och sjunger, eftersom hon då kommer upp och ser lite mer av sin omgivning.
I soffan sitter vi uppkrupna och läser några gånger varje dag. Igår översatte jag hennes bok till engelska. Det ska börjas i tid, eller hur var det? Det brukar även bli en tur med vagnen och då sover September alltid. När hon förmiddagssover brukar jag passa på att köra ett av mina träningspass och när hon sover på eftermiddagen brukar jag oftast ligga bredvid henne, antingen för att jag själv behöver vila eller för att hon ofta har svårt att komma till ro då.
Nog är det en lite skyddad verkstad allt.
Långt ifrån alla tokigheter som försigår i världen utanför. Ta bara de där fångarna i fängelset i Härnösand som gick ut i strejk igår för att deras kafeteria inte hade något bra utbud och för att det var dåligt med övernattningsmöjligheter för besökare.
Sitter de i fängelse för att de har begått brott eller är de på semester,
hur var det nu igen?
Märkligt land, detta Svea Rike...
 
Hoppas ni har en fin tisdag!
Love,
Carro 
 


22 kommentarer:

  1. sötungen!! :D Skulle oxå vilja ha fler timmar på dygnet! :)

    SvaraRadera
  2. Både den och bilden från Body ligger uppe på Instagram om du vill kika. Det kommer nog upp här oxå bara jag har fått hem kulorna och fixat till det hela. :) Så det numret utav tidningen får dom nog inte på gymet för annars så får do jue alla mina träningstidningar. Men har jue varit med förr så kan jue klippa ut bilden och spara om jag vill så slipper dom andra se den oxå. ;)

    Låt dom strejka men ge dom ingen mat eller besök under tiden så tänker dom nog om. Många gör nog brott för att få sitta inne under vintern om dom inte har nånstans att bo. Fast man vet jue aldrig när dom åker in eller om dom ens gör det. :S

    Ha en toppendag ni flickor! Kraam!

    SvaraRadera
  3. Både den och bilden från Body ligger uppe på Instagram om du vill kika. Det kommer nog upp här oxå bara jag har fått hem kulorna och fixat till det hela. :) Så det numret utav tidningen får dom nog inte på gymet för annars så får do jue alla mina träningstidningar. Men har jue varit med förr så kan jue klippa ut bilden och spara om jag vill så slipper dom andra se den oxå. ;)

    Låt dom strejka men ge dom ingen mat eller besök under tiden så tänker dom nog om. Många gör nog brott för att få sitta inne under vintern om dom inte har nånstans att bo. Fast man vet jue aldrig när dom åker in eller om dom ens gör det. :S

    Ha en toppendag ni flickor! Kraam!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var väl en jättebra lösning du hade på det? Kanon:-)

      Radera
  4. Hej Carro,,ser att din tillvaro är rätt skön,ja för September oxå så klart,Härligt..
    Ja jag gillar bandet BZN synd att dom inte existerar längre som grupp sångaren Jan uppträder nu ibland med den sångerska som var med bandet 1976-1984,dom är förbaskat bra tillsammans.Här ett klip från 2010.
    http://youtu.be/NZRtOUfE6eE
    Haé Bra Kram.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ska kika in där! Tack för tipset :-)

      Radera
  5. Så sött babygymmet ser ut!

    Eller hur! Haha, jag gillade knappt skolgympa alls, och nu kan jag inte ens va utan träning!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Konstigt, men bra, hur det kan ändras :-)

      Radera
  6. Visst får man dagarna att gå när man är hemma med liten. Mycket mys o underhållning för alla :) ha en fin dag.
    Ingela

    SvaraRadera
  7. tack gumman
    ja det önskar jag med,
    så söt och go hon är lilla september.
    och i videon när du spela gitarr såg hon ut att njuta hihi.
    Hoppas du får en fin kväll
    kraaam

    SvaraRadera
  8. God kväll..Söta bilder på din lilla prinsessa...Ha en mysig kväll.kram kram

    SvaraRadera
  9. Låter som föräldraskapet passar er hur bra som helst, lyckligt lottade med en sån glad liten tjej=)

    SvaraRadera
  10. Dagen hade gärna fått ha fler timmar! Tiden bara springer iväg.. Den strejken har jag missat, helt sjukt ju! :)

    Kram

    SvaraRadera
  11. Låter som en alldeles utmärkt tillvaro! :-)
    Ja, det känns som interner i Sverige är rätt bortskämda. Ett par månader i ett fängelse i ett annat land, så hade de nog varit jättenöjda med fängelse i Sverige.
    Jag förstår varför du föredrar er skyddade tillvaro. :-)
    sv:
    Ja, Ozzy är ett utmärkt sätt att börja veckan.
    Hoppas ni får en bra onsdag! :-)

    SvaraRadera
  12. Låter helt underbart! =)
    Ha en bra dag, kramar!

    SvaraRadera