Besökare

söndag 19 juni 2016

Weekend's Come to an End....

 Alltså det här junivädret är verkligen inte okej. Som tur är har jag kommit över "dåligt väder-tröskeln" och beger mig ut på joggturer oavsett väder, vilket igår innebar morgontur i spöregn. Det var rikt om syre i luften i alla fall, om man nu prompt ska se det från den ljusa sidan...
 Igår var September på kalas, så då passade jag och Älskling på att åka till gymmet tillsammans. Så otroligt mycket roligare det är, trots att vi inte ens körde samma muskelgrupper. Idag gick hela familjen till fotbollsplanen och September tyckte att det var jätteroligt att springa runt med bollen på en stor gräsplan där det dessutom fanns riktiga mål. Det var ett annat litet barn och en pappa där också, men annars fick den stora fotbollsplanen ligga där helt själv trots att den är så superfin. När jag var barn fick vi oftast inte använda den planen, då den slets för mycket och skulle hållas fin till matcher och träningar. Vi brukade smita dit och spela ändå. Det var liksom värt utskällningen...
 Nu när man får vara på den (tror jag i alla fall?) finns det inga barn/ungdomar som nyttjar den. Sorgligt... 
Apropå junivädret, så var det ju faktiskt 20 grader varmt idag, vilket inte hör till vanligheterna nu. Solen gick i moln vid lunch, men temperaturen höll sig bra trots det. Vi följer apparna flera gånger om dagen för att försöka lista ut hur vädret ska bi på midsommar. Ena timmen lovas det växlande molnighet, andra timmen spöregn. Det enda vi i nuläget vet säkert, är att ingen i nuläget vet hur vädret kommer att bli. När man bor vid havet, kan väderomslagen också komma hastigt och oväntat, så optimisten i mig tror att det blir första schysta midsommarvädret på tre år i år.

Nu ska jag slänga mig i duschen innan det är dags för fotboll. Vi ska kolla på Frankrike, som hittills inte har övertygat, trots att de med lite tur redan är klara för åttondelsfinalerna. 

Love,
Carro 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar