Besökare

måndag 20 juni 2016

Manic Monday

Veckan började på bästa sätt. Trots blyga 11 grader, så värmde solens strålar otroligt skönt under morgonjoggen som påbörjades klockan 6 imorse. Det går nästan inte att förstå att temperaturen kan vara så låg i juni, trots det klara vädret. Den underbara blomstern, fåglarnas sång, daggen och dofter av blommor, träd och saltvatten ger ändå en perfekt sommarkänsla. Att få påbörja inte bara dagen, utan arbetsveckan på detta sett, är verkligen optimalt. 
På jobbet har det inte gått lika optimalt idag. Jag har dock kommit fram till att det är lite just därför som jag gillar mitt jobb så mycket. Man stöter ständigt på knepiga situationer, måste lösa problem och utforska sedan tidigare okända marker. Det känns ibland väldigt frustrerande, men det triggar en samtidigt att lösa saker och ting. Man utvecklas otroligt mycket som människa och känslan av att lösa problem är såklart oerhört skön. 
 Här hemma är det nu middagsdags, som min kära make har inhandlat. Han skämmer verkligen bort en på alla sätt och vis. Mat, blommor, kärlek, visdomsord...

 Jag känner av halsen lite och hoppas verkligen inte att det är någon rejäl sjukdom på G, eftersom jag sällan blir "lagom" sjuk utan alltid går "all in". Jag har tagit en rejäl grogg av whiskey och silvervatten, så jag hoppas att det vänder innan det hinner slå ut. 

Ikväll vankas en väldigt viktig fotbollsmatch och jag håller tummarna för att England ser till att spöa Slovakien rejält och tar hem gruppsegern. 

Love,
Carro 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar