Besökare

fredag 20 maj 2016

Legday

Ett av de specifika målen med min träning är att bygga starka ben. Benträning involverar många andra viktiga muskler i kroppen, som mage- och ryggpartiet. Ju äldre man blir, desto mer hängig blir ju faktiskt också kroppen, varvid jag därför rent estetiskt också vill vara extra noga med just benträningen. 

Igår kväll kände jag hur en förkylning började invadera kroppen och hoppade därför över morgonens jogg. Närmare lunch kände jag mig dock bättre och bestämde mig därför för att köra ett benpass på gymmet. Beträffande benträning är jag oerhört noga med att ha stor variation på mina pass. Idag körde jag ett väldigt basic pass inkluderande följande övningar: 

Utfallsgång (Walking Lunges) x 3 vändor
Benpress, ett ben i taget x 4 set
Benspark x 4 set
Sittande Lårcurl x 4 set
Sittande Vadpress x 4

Simple as that! Mer komplicerat än så behöver inte ett benpass vara. Man behöver inte tusen olika övningar varje träningspass om man är noga med att ha bra muskelkontakt varje set, varje repetition. 

Love,
Carro 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar