Besökare

söndag 22 maj 2016

Active Family Weekend

Jag har känt mig lite krasslig några dagar, vilket är lite frustrerande när träningen går bra och kroppen annars känns piggare för varje vecka. I fredags blev det vila från löpningen, men igår slog vi två flugor i en smäll och tog en familjepromenad.
 Genom att ta en omväg på ungefär 6 kilometer till lekparken, fick vi oss en bra pulshöjare. Att powerwalka med barnvagn i högt tempo är verkligen effektiv träning och särskilt när man är ovan som jag är nu. Sista halvåret av min mammaledighet sprang jag med barnvagnen nästan varje dag, vilket också resulterade i att jag utan större ansträngning kom inte bara i bra form, utan i tävlingsform för fitness (i kombination med gymträning). 
På sommarhalvåret är det extra enkelt att få till en aktiv livsstil, utan större ansträngningar. Det är så mycket lämpligare när man inte behöver bylsa på sig tre lager kläder, utan bara kan öppna dörren och springa ut på gården. Det är också mer lockande att vara utomhus även efter jobbet, när det inte är mörkt ute. Däremot är det ju å andra sidan svårare att komma i säng i tid. De senaste två nätterna har jag i alla fall tagit igen en hel del förlorad sömn, med 10 timmar både inatt och igår natt. 

Nu ser vi fram emot en fortsatt Lazy Sunday, efter morgonens joggingtur som var oerhört skön och tillät shortsjogg. Tack för det Väderguden!

Love,
Carro 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar