Besökare

måndag 11 april 2016

Konditionsträning

I fredags intog jag en sista dosen penicillin och igår var det åter igen dags att prova löparlyckan. Det var en riktigt härlig dag och efter halva rundan på 6,5 kilometer, tog jag till och med av mig jackan och sprang bara i linne. Ett lager kläder - det är något visst med det.
Jag tog det oerhört försiktigt och kilometrarna låg konstant på över 6 minuter, med god marginal dessutom. På så sätt kan jag nästan njuta av löpningen och när jag om någon vecka tröttnar på tempot, så är det bara att trappa upp. Jag funderar för övrigt på att göra ett Cooper-test den här veckan och sedan göra det med jämna intervaller. Oavsett anledning och mål med löpningen, är det alltid motiverande med resultat och då kan Cooper-testet vara ett bra komplement till min belovda app Endomondo. 

Love, 
Carro 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar