Besökare

onsdag 6 april 2016

Fitness Inspiration

 När man jobbar med det jag gör, behöver man i alla fall inte fundera vartifrån man ska få motivation till att träna. Träningssuget är verkligen där på allvar nu, både efter att komma ut och springa, samt att komma tillbaka till gymmet igen. Imorgon planerar jag att testa på ett försiktigt gympass, för att se hur kroppen svarar och om jag är redo igen efter bihåleinflammationen. 

Till veckan drar en av jobbets multisportare igång löpträning på lunchrasten en gång i veckan. Jag känner blodsmaken i munnen redan nu, men är samtidigt taggad. Jag har inte "sprungit i grupp" sedan jag spelade fotboll och det är många år sedan. Min tanke är att om jag kommer igång med löpningen på allvar, så kanske jag till slut även kommer att genuint gilla träningsformen. 
 På jobbet har det varit lite extra positiva tongångar de senaste dagarna, efter att vi häromdagen tog beslutet att bekosta två av våra atleter (Frida ovan och Law nedan) i Team Workout Empire:s satsning på Arnold Classic Africa i Sydafrika i maj. Det är första gången Arnold Classic går i Afrika och vi är galet stolta över att Frida och Law ska dit och tävla (i Bikini Fitness och Men's Physique). 
Helgen som var, sopade för övrigt Law mattan på Battle of Scandinavia och tog hem såväl sin klass som overallen. Redan nästa helg är det tävlingsdags igen (Sweden Grand Prix inklusive EM-kval) och då har vi hela 4 atleter som ställer upp. Förutom Law och Frida, har vi även Daniel och nytillskottet Nikola. Jag och Älskling flyger då ner till Malmö där tävlingen går av stapeln. 

Här hemma har September precis somnat och för min del blir det att stöka undan lite jobb innan det klockan nio vankas Skype-möte med Lauren. Vet inte om jag nämnde det tidigare, men vi signade till slut henne som vår så kallade Workout Queen. 

Love,
Carro

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar