Besökare

måndag 4 april 2016

Briljanta idéer

September Boo 3,5 år slutar inte att förvånas. Flera gånger i veckan står vi bara och gapar åt hennes uttryck och idéer. Det går inte en dag utan att hon får oss att brista ut i gapskratt och vi ser allt tydligare hur hon tar efter oss i både ord och handling.  
Igår slog hon däremot nästan någon form av rekord när jag kom in efter joggingturen. När jag låg där och kippade efter luft samtidigt som rummet snurrade runt i värsta sortens virvelvind, rycker hon ner bollpumpen från en hylla, ger mig "munstycket" och börjar pumpa. Som om det var världens mest naturliga sak. Vad fick hon den idén från? Självklart måste hon sett något liknande på tv eller plattan, men att koppla att mamma ligger på golvet till att hon behöver hjälp med luft är banne mig inte illa. Dessvärre hjälpte det föga, eftersom vi alla istället brast ut i gapskratt och knappt fick luft därav. 
Härom morgonen låg hon och kollade på tv i vårt sovrum. Vips! så sprang hon ut därifrån och släpade sedan med sig pottan tillbaka. När jag gick in för att kolla vad hon hade för sig, möttes jag av bilden ovanför. Ganska smart det också. Hämta toaletten för att inte missa något. 

Som sagt var, hon slutar aldrig att överraska oss och det är den bästa gåvan, att få vara hennes föräldrar. 

Love,
Carro 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar