Besökare

tisdag 8 mars 2016

Stretching

Det finns väldigt många olika åsikter om stretching och jag redigerade häromdagen en väldigt intressant artikel om ämnet också, vilken intresserade kan ta del av om ett par dagar. 

För egen del är stretching otroligt viktig. En kombination av att jag gärna vill översvanka och en kota som bråkar i ryggslutet gör sig ofta påmind. Inga tunga benböj och egentligen extra försiktig i allt som har med korsryggen att göra. 
 När jag stretchar blir jag betydligt mycket bättre i ryggen. Trots det slarvar jag under perioder. Just nu är jag inne i en period då jag stretchar minst två gånger per dag och det gör verkligen susen för ryggen. Det är främst ben- och rumpmusklerna jag behöver stretcha. När baksida låren är stela är jag som en pinne i ryggen exempelvis. 

Stretching är inte för alla, men för mig är skillnaden enorm. Att vara stel är inte hälsosamt och det är något jag i dagsläget verkligen eftersträvar - att vara så hälsosam som det bara går. Det är nämligen så man får ut mest av livet och det sägs ju att man bara lever en gång, så det gäller att passa på!

Love, 
Carro 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar