Besökare

måndag 7 mars 2016

Måndagsmotivationen...

...på träningsfronten är ju inte alltid i topp. Särskilt inte när blötsnön vräker ner och det vankas längdskidor på träningsschemat. Lägg där till att spåren inte var dragna och att det kommit närmare en decimeter nysnö. Att låta sin träning och hälsa vara beroende av bra väder, vore såklart ödesdigert i ett land som Sverige - särskilt när man bor i Södra Norrlands kustland... 

Därför var det bara att ta på sig skidorna och ge sig ut i de stundtals obefintliga spåren. Det blev således ingen finåkning och i en hastighet som min träningsapp kallade sköldpaddefart. Hastigheten i den längsta och brantaste backen kom upp i nästan ofattbart långsamma 12 kilometer i timmen, vilket ganska tydligt beskriver hur turen var. Tung och snöig. Men jag fick frisk luft och höjd puls, så jag ångrar inte på något sätt att jag åkte... 

Jag var inte heller ensam ute i terrängen. En hurtig mamma med 2 hurtiga barn hade också åkt fem kilometer (dock en annan sväng än jag) och man blir så varm i hjärtat när man ser sådant. #Fitfam Långt ifrån dataspel och inomhushäng. Var aktiv och var aktiv tillsammans. Verkligen inspirerande att se!

Love, 
Carro 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar