Besökare

söndag 6 mars 2016

Gigtajm

Inatt var det som sagt var jobb för mig och spelstället var Alfta Wärdshus. Jag har spelat i Alfta i över tio år, så jag känner/känner igen en hel del människor där och Wärdshuset är ett bra ställe, med en bra scen. Eftersom jag rör mig mycket på scenen, föredrar jag scener som är lite större.
Janne Krantz från Iggesundsgänget stod för underhållningen före mig och det var mycket folk som brast ut i ena gapskrattet efter det andra när han berättade sina historier mellan låtarna han spelade. 
 Jag klev på scenen klockan elva och körde därefter fullt ös fram till klockan ett, utan paus. Det märktes att skidåkning slipat fram en bra kondition, även om det som vanligt blev rejält svettigt. Rösten fungerade väldigt bra och det brukar vara så: när kroppen är stark, är rösten stark och omfånget stort. 
Efter giget svidade jag om från högklackat och klänning, till bekväma kängor och mysbrallor. Jag hade min större utrustning samt ljus med mig, så det var en del att bära innan jag körde den timslånga vägen hem. Själva jobbet i sig gick på alla sätt och vis super, med mycket folk på dansgolvet hela kvällen. Däremot kände jag på hemvägen att framför allt huvudet är slitet och jag fick kämpa för att hålla fokuset uppe. Mindre än två veckor kvar till Egypten dock, så då får jag möjlighet att komma lite bättre på banan igen.

Love,
Carro 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar