Besökare

torsdag 10 mars 2016

Fullt Ös och sen Medvetslös

 Skolorna i staden har sportlov den här veckan, så i idrottshallen har man byggt upp ett Luftkuddeland som jag och September besökte en timme igår och en timme idag. Hon hade otroligt roligt och hoppade och klättrade oavbrutet med sin härliga durcell-energi. 
 Då den här veckan har varit tokintensiv på jobbfronten, med sena USA-möten på kvällarna och supertidiga Kina-konversationer på mornarna/nätterna, kändes det av att jag klockan åtta imorse redan hade dunkat av 40 arbetstimmar den här veckan. Trots det lyckades jag som sagt var hitta energi till ytterligare en tur till Lutkuddelandet med September efter dagis idag. 

På vägen hem sa hon att hon ville Cheeseburgare, så då tog vi en sväng förbi McDonalds.
"4 Cheeseburgare vill jag ha", kvittrade hon i baksätet, så 4 Cheeseburgare utan ketchup och gurka fick det bli. Visserligen åt hon bara upp 2, men friskt vågat hälften vunnet ;)
När vi kom hem kvart över fem, ville hon titta på youtube på vår sovrums-TV. Jag la mig bredvid henne och när jag tittade upp nästa gång var det mörkt ute och klockan var... halv sju. Alla med småbarn vet hur bra det är när de somnar "för natten" kvart över fem. Ganska obra om man säger så...  För egen del tänker jag nog fortsätta sova en och en halv timme till nu, ställa klockan och eventuellt satsa på att se lite fotboll klockan nio.

Älskling kommer hem inatt, efter att ha varit två dagar i Amsterdam, så det återstår att se om han möts av två klarvakna bustjejer som inte kan hålla sovtiderna när han är borta ;)

Love,
Carro  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar