Besökare

fredag 19 februari 2016

Resorna...

Som de flesta vet vid det här laget, är familjen Öberg riktiga soldyrkare. Sol, bad och glass - det är verkligen livet på en pinne. Efter flera år i rad av svensk sommarbesvikelse bestämde vi oss för snart 2,5 år sedan att göra slag i saken och köpte oss ett boende i Turkiet. Eller snarare, köpte en lägenhet i en resort som precis skulle till att börja byggas. Älskling var där förra veckan och jag ska berätta mer om det och bjuda på lite bilder i ett annat inlägg (det är ju så himla mycket att uppdatera såhär efter ett halvårs uppehåll...) 
Senast jag var utomlands var i oktober, när vi var och köpte möbler till lägenheten i Turkiet, så längtan efter värme är väldigt stor nu. Eftersom det har varit väldigt intensiva månader, är jag lite sliten i kroppen och därför föreslog Älskling att vi skulle ta en Sista Minuten till solen. Sagt och gjort, i mitten på mars åker hela familjen till Egypten och bilderna i det här inlägget är från vårt hotell.

Några av er känner till att jag har spenderat väldigt mycket tid i Egypten. Senast vi var där, var jag höggravid och jag trodde nog att det skulle dröja lite längre innan vi återvände tillsammans med September, nu utanför istället för i, magen. 

 Hotellet verkade välanpassat för barn, med mysig barnpool och rutschkanor. September älskar att åka ner i vattnet, men är inte så förtjust när hon inte bottnar. Det här blir nog kanon för henne och om hon är intresserad när vi kommer fram, har vi även bokat plats för henne på Bamse-klubben. 
För er som inte varit i Egypten, kan jag berätta att fördelarna med resemålet är ganska många. Bland annat är det säsong året om, trots att det bara är 5 timmars flyg. Jag har firat nyår där och då kunnat bada i havet och ligga på stranden hela dagarna. Framför allt regnar det 1-2 dagar per år (!!!) och det är nästan aldrig molnigt. I januari och februari kan det vara ökenstormar, men i mars räknar vi med dagstemperaturer på minst 25 grader. Havet går heller aldrig under 20 grader i Röda havet och nu räknar vi med ca 23 grader, vilket är en havstemperatur som vi exempelvis aldrig kommer upp till hemma i Sverige där vi bor. De här solsängarna ser ju också verkligen mysiga ut, men känner jag September rätt, så blir det inte många minuters vila på en dag ;)
 Känslan av att ha en resa inbokad inom en snar framtid är otroligt skön. Jag kan nog inte minnas när jag senast längtade så mycket efter en resa och jag ser fram emot att bara vara med familjen i en hel vecka i streck. 

Love, 
Carro 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar