Besökare

lördag 20 februari 2016

Gympass

Idag skulle September på kalas hos sin bästa kompis Tilde, så då passade jag och Älskling på att åka och träna tillsammans. Jag har inte varit på gymmet på knapp 2 veckor eftersom jag har prioriterat längdskidorna. Att kombinera styrketräning och längdskidor är perfekt utslaget på ett år, men inget jag rekommenderar under samma period. När man åker skidor använder man ju väldigt mycket ben och "core", plus att hela överkroppen får kämpa - särskilt när det är bakhalt - så man vill inte gärna påbörja en tur med träningsvärk någonstans.
Idag blev det därför ett mixpass på gymmet. De flesta erfarna gymmänniskor kör sällan sådana pass, utan fokuserar på 2, max 3 muskelgrupper per träningstillfälle, för att undvika överträning. För min del började jag med biceps idag, eftersom det är en av de muskelgrupper som involveras minst när man åker skidor. Jag körde även axlar, vilket jag kan få sota för i spåret imorgon. Axlar är ju det som ramar in fysiken och därmed något som jag alltid har prioriterat. Lite extra axelträning är också bra, eftersom jag numer alltid jobbar framför datorn. Avslutningsvis körde jag några ryggövningar för mellanryggen och vingarna. 50 riktigt bra minuter. 

 Jag en vision om vad jag vill uppnå med min träning. När man har ett mål blir allt man gör mer meningsfullt. Varje träningspass blir en pusselbit. Ju fler pusselbitar som faller på plats, desto närmare målet kommer man och desto mer motiverad blir man. 

Love,
Carro 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar