Besökare

onsdag 24 februari 2016

Fitnessvärlden - Knytpunkt Söderhamn

Jag har fortfarande lite svårt att riktigt greppa hur liten den här stora stora världen egentligen är i vissa avseenden, trots att mitt jobb poängterar det för mig varje dag. De senaste dagarna har jag varit i kontakt med några av världens främsta fitnesstjärnor och det känns fortfarande lite underligt vi för dessa diskussioner från (ett visserligen himlarns coolt kontor i) lilla Söderhamn. Från att aldrig ha använt Skype, hör det nu till vardagen och jag är nästan mer bekväm där, än på både mail och telefon. Däremot susade det till lite i maggropen när jag fick mailet "Ring mig när du har tid!" signerat ingen mindre än Lauren Abraham precis när jag kom hem från jobbet igår. 2 minuters betänketid och sedan ringde jag upp Lauren i soliga Kalifornien, från garagegolvet på Tomtebovägen. Första gången vi pratar och det blev en halvtimme i telefon där vi pratade som om att vi känt varandra i en evighet. På alla sätt och vis  en  fantastisk människa att inspireras av, med ett otroligt stort hjärta.
 Professionell atlet i fitness, yoga, snowboard och surfing, Tv-host, omslagsmodell, utsedd till "Top 10 physiques of the world" mm.

Från USA igår kväll till Kina från tidiga morgontimmen idag. Kineserna är lättast att ha långa diskussioner med före klockan 8 på morgonen, när merparten av västvärlden fortfarande sover. Det passar mig väldigt bra att gå direkt från sängen till datorn. September får då sova ut och hon kan sedan ta det lugnt när hon vaknar, istället för att skynda iväg till dagis som många andra morgnar. Hon vill gärna leka med sina "lekgrejer" på morgonen och blir inte särskilt förtjust när jag säger att vi måste åka hemifrån. "Snart mamma, jag ska bara leka lite till..." är favoritrepliken innan vi åker till dagis. 

Så här sitter jag nu i Söderhamn, med Kina på Skype:n och September sovandes i rummet intill. Det är en stor värld, men samtidigt med väldigt korta avstånd. 

Love,
Carro 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar