Besökare

torsdag 25 februari 2016

Fenomenet Instagram

"Vad ska du bli när du blir stor?" är en fråga som följt med mig ända sedan jag var liten. Jag har inget direkt minne av att jag ville bli något speciellt. Skådespelare fanns nog med när jag var riktigt liten och tankar på musik har också funnits i bakhuvudet - där det sistnämnda är något som jag är glad över att jag har förverkligat. På senare år tog jag själv med mig frågan till mina elever och jag har redan börjat "teasa" September med frågan. 
 Bilderna i det här inlägget är från när jag och Älskling var i Turkiet i oktober och de ligger nu på min instagram. Tanken bakom inlägget är att jag tänkte berätta om den "nya världen" som jag har upptäckt sedan jag började mitt nya jobb. Vet ni att det finns människor som lever enbart på sina Instagram-konton som har allt från några hundra tusen till flera miljoner följare? Och vi pratar inga småsummor heller. Att få upp emot 40'000 kronor för att publicera en endaste bild är vardag för dessa människor. 40'000 spänn! 

Man ska dock inte glömma att dessa människor i mångt och mycket har kämpat väldigt hårt för att komma dit de är idag, men jag är ändå fascinerad över det här Instagram-fenomenet. En helt ny värld för business och den är på många sätt fantastisk. Så många att inspireras av, läras av och självklart också en massa tok som man måste sålla bort. Helheten är dock magnifik!

Så vem vet... När vi om några år frågar barn och ungdomar om vad de vill bli i framtiden, så kommer vi säkerligen inte blir förvånad när svaret blir "Instagram-stjärnor". 

Love,
Carro


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar