Besökare

tisdag 11 augusti 2015

Oväntat bra benträning

På mitt nya jobb spenderar jag väldigt mycket stillasittande tid framför datorn och därför är det skönt att gå till gymmet på lunchen. Idag körde jag ben och axlar, där började med kombinationsövningen Front Squats/Axelpress (den "stulna" bilden nedan). Det brände rejält i axlarna och var också en perfekt uppvärmning för efterföljande squat-kavalkad.

På skakiga ben körde jag sedan utsida samt framsida axlar och jagade sedan ur den sista energin i benen genom walking lounges med benlyft bakåt på det bakre benet. Innan jag duschade iskallt avrundade jag med en maskin för baksida axlar och körde tre avslutande set axelpressar i cablecrossen  (en hand i taget).

Det var på skakiga ben jag lämnade gymmet och den stora frågan är nu hur jag ska bemästra spiraltrappan på jobbet imorgon? Samtidigt är det en awesome känsla att under två dagar konstant bli påmind om det oväntat bra passet. Inget ont som inte har något gott...

Love,
En mobilbloggande Carro

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar