Besökare

torsdag 21 maj 2015

The Final Countdown 1

På ganska dålig svenska skulle man kunna säga att det inte direkt är lite som händer just nu. Huvudet är så fullt att man blir yr bara man tänker på allt, men bit för bit betar jag av punkt efter punkt. Förutom en mängd små-issues, har jag några Countdowns värda namnet framför mig. Min första nedräkning har bara sju dagar kvar, för om en vecka sitter jag och myser på en balkong en ljummen sommarkväll i Turkiet. Det känns nästan overkligt.

Dock är jag, som alltid, noga med att leva i nuet. Största delen av tiden finns det inte utrymme för dagdrömmar, särskilt inte den här tiden på året vid terminsslut. Som tur är har jag morgnarna när man kan låta tankarna dansa fritt. I morse var det nog även årets hittills vackraste morgon.

På eftermiddagen idag var jag och Älskling och kollade på September när hon sprang förskolans "Grodlopp". Barnen sprang med en väldans fart och massor av föräldrar hejade på. September tog det dock piano. Hon sprang lite i början, men tyckte sedan att det var roligare att plocka blommor. The Tjuren Ferdinand-style. Gohjärtat.

Efter saft och bulle åkte jag och September sedan hem och myste resten av eftermiddagen.

Love,
En mobilbloggande Carro

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar