Besökare

tisdag 19 maj 2015

Morgonstund har Guld...

Ibland kan man med all rätt irritera sig på slitna klyschor. Som till exempel förra årets midsommar när det var 10 grader varmt och det blåste isvindar i skärgården. Folk drog på sig vinterjackor för att kunna dansa runt midsommarstången och varenda kotte hade då skrivit under på att det faktiskt finns dåliga väder...

Morgonstunder däremot, de kan verkligen sätta guldkant på tillvaron. Jag vet att jag nämner det ofta, men det är också för att jag vet att det är så få människor som ger dem en ärlig chans. I morse var det visserligen inte mer än fyra grader varmt ute och jag promenerade i vantar och i övrigt samma kläder som jag åkte längdskidor i vintras. Solen värmde dock en del; inte bara kroppens yta, utan framför allt själ och hjärta. Sjön jag passerade på avstånd låg alldeles stilla och på havet var det endast små krusningar. Fåglarna tycktes nästan tävla om vem som kunde sjunga vackrast. Alla vann. 

Under promenaderna hinner man vakna till liv och den vackra omgivningen sätter igång många positiva tankegångar, som man sedan kan bära med sig under hela dagen. Idag lade jag exempelvis grunden för en helt fantastisk dag...


Love,
Carro 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar