Besökare

lördag 23 maj 2015

Gettin' Old?

Igår var en dag som gick i vänskapens tecken. Direkt efter jobbet åkte jag och "gamla järngänget" ut till skärgårdsidyllen Skärså och hälsade på vår gamla vapendragare Torbjörn. Enligt tradition äldre än mina levnadsår, käkade vi kålsoppa, fikade och hade allmänt trevligt.
Därefter skyndade jag hem och svidade om. På agendan stod personalfest och därinnan hade jag lurat på min gamla granne en förfest. Precis lagom i tid till att maten var framdukad anlände vi till festlokalen, där vi åt och  quizzade.

Det är ytterst sällan jag är på festligheter nuförtiden. Sanningen är även att det är ganska sällan jag tar mig tid att träffa goda gamla vänner. Det är alltid så mycket som ska göras, men samtidigt kan jag konstatera att det är väldigt värdefullt att ta sig den tiden.

Sedan behöver ju inte festligheter alltid bli så rejäla. Igår tog jag en taxi när jag tyckte att jag var nöjd och dröm om min förvåning när klockan bara var kvart i elva när jag kom hem. Så tidigt har jag aldrig kommit hem från en fest, men jag kan lova att det känna bra idag. Att September vaknade klockan sju, gjorde mig ingenting. Eftersom det är helg, lyxade vi till det så hon fick pannkakor till frukost. Är man en liten prinsessa så är man...

Nu står det löpning på schemat. Pust och stånk.

Love,
En mobilbloggande Carro

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar