Besökare

lördag 16 maj 2015

Låt Dig Inspireras

Jag inledde den här soliga, men kyliga lördagen, med en runda på Hällmyra. När jag låg och pustade ut efteråt, sprang det in en äldre herre på pigga ben. Han tyckte att spåren var tunga efter veckans regn, men konstaterade att den där milen var ändå väldigt skön. En skön mil - på Hällmyra? Han lade sedan till att han var glad över att kunna vara ute och motionera så mycket, han var ju trots allt 75 år. Man kunde visst leva fem år längre om man motionerade, hade han hört. 

Jag berättade att jag tränade mycket på gym . Vi diskuterade problemet med att många människor bara tränar styrka och glömmer bort kroppens viktigaste muskel: hjärtat. Vi pratade även om ungdomar som sitter klistrade framför mobiler, datorer och TV-spel. 

Herren på Hällmyra är utan tvekan veckans hälsoinspiratör!

En annan inspiratör är självklart unga fröken September Boo. Som ni vet går hennes energi inte av för hackor. Igår körde hon fullt ös med granntjejen Meja, som har en fantastiskt fin hand med September, som ju kan vara ganska bestämd. 

Energin är det inget fel på hos September i alla fall. Jag tror och hoppas att vi inte kommer att behöva bekymra oss över att hon blir ett stillasittande barn eller ungdom...

Igår var jag och fixade håret, vilket var på tiden eftersom jag inte varit hos frissan sedan i november förra året.

Hårcenter och Hélene levererar, som alltid.

Igår var jag även på ett väldigt spännande möte.

Har jag sagt att jag älskar utmaningar på sistone?


Love,
Carro 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar