Besökare

tisdag 26 maj 2015

Resfeber

Idag var jag och Älskling på utvecklingssamtal på förskolan. De sa att September verkligen gillar att stå i centrum? Undrar just hur det kan komma sig... Hursomhelst, när vi ändå hade två bilar och två bilbarnstolar på plats, passade vi på att ta med Septembers kompis Tilde hem. Tjejerna hade så roligt. De sprang runt som galningar med dockvagnar, spelade piano och sjöng, dansade, "lagade mat åt varandra" och tröstade dockorna som var ledsna... September somnade sedan redan 18.40 och tydligen hade även Tilde somnat väldigt gott ikväll.

I övrigt började jag redan igår att packa väskorna, trots att vi inte åker härifrån förrän onsdag natt. Min egen väska kan jag packa på 10 minuter nuförtiden, men det är desto klurigare med Septembers väska. Hon är ju mycket större den här gången. Mer människa på något vis.

Lite resfeber har jag allt. Därför uppskattar jag lugnet på morgnarna. Har ni tänkt på att jag alltid hittar en bra ursäkt till att gå upp och njuta av våren på morgontimmarna? Däremot är det fortfarande elakt kyligt. Ynka 7 grader, vilket innebär underställ och windstopper. Det är inte okej, även om det för ögat och örat är fullkomligt magiskt ute just nu.

Love,
En mobilbloggande Carro

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar