Besökare

söndag 8 mars 2015

Uppsala Gig

Vi har gått omlott i familjekalendern den här veckan. I torsdags åkte Älskling en 24 timmars jobbkryssning. I fredags åkte jag ut med September till mina föräldrar. Efter "Puss, Kram, Vi syns imorgon" åkte jag ner till Uppsala där det vankades gig. Spelningen börjar inte förrän midnatt, så jag brukar ligga kvar på hotell när jag är där.

När jag kom fram gick jag och shoppade lite, i väntan på att Älskling skulle komma från kryssningen. Det blev lite vardagskläder och partysmycken, och därefter en iskall Hoegaarden. När Älskling anlände, gick vi och riggade inför kvällen och sedan vidare och åt en trerätters middag på en mysig restaurang. 
Själva spelningen gick bra. Folk kom ut senare än vanligt, men stämningen var väldigt härlig. Som alltid när man spelar på Etage, är ingen kväll den andra lik. I fredags fick jag en räv med mig på scenen nästan halva kvällen. Jag älskar det där annorlunda, halvt galna, och det triggar mig att ge järnet på scenen. 

Jag spelade ända fram till klockan tre och det var folk på dansgolvet till sista tonen ebbat ut  (En ackustisk version av Kents "Utan dina andetag"  som jag fullkomligt älskar ). Klockan hann sedan bli efter fyra innan vi släckte lampan på hotellet. 

Morgonen efter tog vi det lugnt ända fram till utcheckningen och käkade en riktigt bra frukost på Gillet, där vi bodde.  då styrde Älskling söderut för Rottweiler-årsmöte och efterföljande utställning på söndagen. Själv åkte jag ut till Söderhamns skärgård och kramade om vår lilla prinsessa som busat och lekt med mormor och morfar i ett dygn. Hon somnade därefter på en minut i bilen och nästan lika snabbt igen på kvällen 3 timmar senare.  

Nu är hela familjen hemma sedan fyrasnåret i eftermiddags. Jag gillar verkligen när det är högt tempo, men ingenting slår känslan när hela familjen är samlad. 



Love,
Carro 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar