Besökare

måndag 16 mars 2015

Nya Vindar

Det blåser nya och framför allt varmare vindar över Tomtebovägen nu. Snön börjar sakteligen försvinna och mina Partners in Crime (längdskidorna) ligger nu och vilar i ett förråd. Det har varit en tuff skarv mellan min vinterträning och min vårträning. Att ta klivet från att träna enbart för att det är superkul, till att träna för att det är bra och viktigt för kroppen ÄR inte bara ett jobbigt, utan framför allt ett LÅÅÅNGT kliv. 
Jag har i alla fall kommit igång bra med löpningen nu. Jag har förbättrat min kondition avsevärt genom skidåkningen och jag är riktigt fascinerad över hur starkt hjärtat har blivit. Det är desto tuffare för benen och vaderna som inte är vana vid asfaltslöpning och kombinationen med en tung kropp - nej, det är allt utom lätt. 

Och vet ni vad? Det är först imorgon som jag ska tillbaka in i gymmet på allvar, det vill säga och lyfta skrot. Träningen de senaste två veckorna har varit uteslutande i stakmaskinen och löpning, mest för att komma i mental träningsbalans nu när det helt plötsligt krävs sådär galet mycket disciplin igen. 

Mitt nya upplägg, som startade idag, innebär 3 styrkepass och 4 konditionspass i veckan. Under två veckors tid kommer jag att trissa upp förbränningen rejält i kombination med mycket och väldigt regelbunden mat. Från och med vecka 14 kommer jag att påbörja den slutliga skalningen inför sommaren, vilket jag beräknar ta 8-10 veckor. 

För att boosta motivationen, så klickade jag igår hem några läckra sommarplagg inkluderande bland annat klänningen här ovanför. Jag köpte även årets första bikini. 

Som sagt, 
klänningar och bikinis kan man aldrig få för många av. 

Love,
Carro  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar