Besökare

fredag 6 mars 2015

Sol, sol, sol

Igår hade vi en helt fantastiskt fin dag. Solen strålade på en klarblå himmel och även om det bara var några få plusgrader i skuggan, värmde solen riktigt härligt. På förmiddagen jobbade jag 4 intensiva timmar och körde sedan en mil på skidorna på lunchrasten. Förutsättningarna var åter igen helt annorlunda. Glidet var väldigt bra, men istället hade jag det extremt bakhalt. Spåren var preppade, men de är så pass mjuka att de inte riktigt går att förlita sig på. Det blev ändå ännu en riktigt fin tur.
När jag därefter hämtade September på dagis, hade hon varit ute och åkt i backe och grillat korv hela förmiddagen i det härliga vädret. 
Vi åkte ändå raka vägen tillbaka till skidområdet, där det finns en väldigt lämplig pulkabacke. Vi var där ganska länge och man får verkligen användning för hälsan som jag skrev om igår. September sitter ju på snowracern när jag drar den och henne uppför backen. När det börjar bli 10+ åk, så känns det i flåset. 

Efter nästan två timmar åkte vi hem och myste traditionellt, det vill säga kollade på en hel Disneyfilm tillsammans. Det händer inte så ofta, eftersom September har så mycket spring i benen och vanligtvis inte sitter stilla särskilt länge. En heldag utomhus, en förkyld näsa och en bra film (Tingeling och piraterna) tycks dock kunna få även det spralligaste energiknippet att sitta stilla. 

Love,
Carro 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar