Besökare

lördag 14 februari 2015

Alla Hjärtans Dag

 
Då var almanackans hjärtligaste dag här. Jag vet inte om det är jag som skärmar av lite, men min uppfattning är att Alla Hjärtans Dag blir lite mindre upphajpat för varje år som går. Kanske har folk börjat att gå mer på vår linje; det vill säga att man måste värna om och vårda kärleken varje dag, eller så är det så eländigt att jorden har blivit en ännu kallare plats att leva på? 

För egen del innebär Alla Hjärtans Dag ofta jobb. Det är ju så när man pysslar med musik; när människor är lediga och firar som bäst, jobbar vi som mest. Nuförtiden prioriterar jag dock ofta bort jobben i förmån för just familjemys. Idag kommer jag däremot att att göra dubbelgig då jag först kör "romantisk" pianounderhållning och därefter min sedvanliga energiska show. Kroppen är fortfarande sliten, men jag har återhämtat mig förvånansvärt bra efter onsdagens mangling. 


Idag lät Älskling och September mig sova ut, ända till halv nio. Efter en hämtfrukost åkte sedan Älskling till jobbet och September övertalade mig till att baka, så nu står det nygräddade kakor i köket och doftar ikapp med de 10 blodröda rosorna som Älskling precis kom hem med.

 Jag åker hemifrån redan vid klockan fyra idag. Inte mycket till Alla Hjärtans Dag alltså. Det tar vi däremot igen nästa helg, när vi ska fira Älsklings brors födelsedag på en kryssning. Jag ser fram emot det och det är behövligt efter en ganska intensiv start på året.

 Det går inte att överdriva vikten av att stanna upp i stressen och se över vad som händer och sker omkring en. 
Värna om familjen. 
Värna om kärleken. 
Aldrig ta den för given. 
Prata med varandra. Varje dag måste man prata med varandra. Påminna varandra med ord och handling om hur viktiga man är för varandra. September har inte så många ord för det än, men hennes smittande skratt, pussar och kramar säger mer än tusen ord. 

Jag är världens lyckligaste som har min underbara och kärleksfulla make. Att varje dag se på September, resultatet av vår kärleks magi, är den finaste av alla gåvor. 

Hoppas ni alla får en kärleksfull dag. 
Idag när det är Alla Hjärtans Dag,
men framför allt även imorgon...
...och nästa dag...
och nästa dag...

Love,
Carro 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar