Besökare

fredag 2 januari 2015

Gott Nytt Träningsår

I samband med det nya året sätter många människor upp nya mål inom olika områden. Jag tror dock att de flesta mål handlar om hälsa och det är glädjande. Förra nyårsafton hade jag som mål att förbättra formen och tävla tre gånger. Jag förbättrade formen och tävlade fem gånger, 
Mission Completed med andra ord. 

När jag nu har klivit in i 2015, har jag än så länge inga tävlingsplaner och det känns skönt. Kroppen känns seg efter tävling, julmys och förkylningen som är på utväg, så mitt första mål blir att träna och äta för att få kroppen att komma igång igen. Ni vet den där känslan när man vill springa upp för trappen eller spontant slänga sig ner på golvet och köra 20 armhävningar. Jag har inte riktigt den energin ännu. För att utmana kroppen, kommer jag satsa extra mycket på variation i min träning och jag kommer att lägga upp träningspass i större utsträckning här på bloggen, jämfört med tidigare.

 Framför allt ser jag nu fram mot våren, både den svenska och att komma utomlands. Att vakna tidigt på morgonen och med pigga ben ta en löprunda i väldigt lätta kläder - det är den för mig optimala träningskänslan och när det tar emot nu i vinter, är det också den konserverade känslan som får iväg mig på mina träningspass. 

Beträffande kosten, känns det oväntat skönt att inte följa någon särskilt diet. Jag dietade 8 månder förra året, så det är nästan lite ovant att inte ha bestämt till 100% vad jag ska äta och när. Från och med igår, började jag dock äta mer hälsosamt än vad jag gjort den senaste månaden, då det har blivit väldigt mycket god mat, glass och choklad. 

Idag blev det två mackor med skinka och en skål med proteinfluff efter morgonens löprunda i regn på blixthala isvägar. Mina träningspass är inte kompletta förrän jag har fått i mig efterföljande måltid. Något att tänka på när ni planerar upp era mål för 2015.

Och apropå hälsa, börjar jag jobba med årets första klienter nästa vecka. Det känns väldigt roligt och spännande. När jag inte lägger tid på egen diet, känns det extra inspirerande att hjälpa andra. 

Love,
Carro 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar