Besökare

måndag 1 december 2014

Hälsa i Fokus

Om man aldrig har tävlat i Fitness/Bodybuilding, kan man tro att det är helt okomplicerat att kliva av en tävlingsdiet. Jag har själv upplevt lite av det tidigare, men framför allt har jag läst åtskilliga artiklar och bloggar om det. Efter att ha levt inom väldigt strikta ramar, finns det en stor risk att man chockar kroppen åt andra hållet, vilket självklart inte heller är sunt. Kroppen behöver främst rejäl återhämtning och vänjas vid att inte konstant pressas ock ligga på underskott. Min egen teori är att väldigt många atleter är övertränade i slutet av en diet och jag kan själv bocka av de mest tydliga symptomen.

Trots det ser jag fram emot att börja träna igen, kanske till helgen eller i början av nästa vecka. Jag ska lägga upp ett helt nytt träningsschema och det ska bli otroligt skönt att exempelvis ta ett löppass med riktigt bra energi i kroppen. Jag vill fortsätta att utveckla min fysik, men framför allt vill jag träna för det som  Fitness egentligen handlar om

Att vara fysiskt anpassad till att hantera livet och alla dess utmaningar på bästa sätt.

I nuläget är jag inte särskilt anpassad. Skulle Survival of the Fittest råda, skulle jag vara rökt nu. Efter tre timmars sömn i natt, vaknade jag med en extrem frossa och det visade sig att jag hade dragit på mig feber. Jag sov till sedan till lunch, åt en rejäl sallad och har sedan sovit vidare till nu (16.00).

Snart kommer Älskling och September hem från jobb och dagis. I kombination med vila och mat, är de den bästa medicinen för återhämtning och välmående nu.

Love, 
Carro

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar