Besökare

söndag 30 november 2014

Luciapokalen - Bikini Fitness

Vi sitter i bilen på vägen hem från Göteborg. Tävlingen igår gick verkligen inte bra, oplacerad trots en bra uppladdning och känsla i kroppen. Formen kändes bra, den kändes verkligen "bikini", men den räckte inte till på långa vägar. Bikini Fitness som tävlingsform har  verkligen haft en otroligt snabb utveckling i Sverige och tävlingen i min klass igår höll exempelvis väldigt mycket högre klass än min klass vid SM för två månader sedan. 


Vad är det som har blivit "fel" för mig de här två tävlingarna då? Jo, jag är inte  tillräckligt hård. Jag skulle behöva droppa 5 kilo till. En tuff sanningen, men det är så grenen ser ut idag. Jag trodde inte att det var så, men nu är det otvivelaktigt. I Bikini Fitness ska man vara lika hård som i Body Fitness för fem år sedan och i Body Fitness ska man vara lika hård som i kvinnlig Bodybuilding för tio år sedan.  


I nuläget är jag främst lättad över att tävlingsåret är slut, för jag är nämligen också slut. Igår efter tävling (som var rejält försenad till 20.45 för min del ) fick jag en riktig soppatorsk när vi skulle käka pasta på ett hak vid hotellet. Jag fick bara i mig två tuggor och stapplade sedan till hotellet, där jag duschade, hoppade i sängen och däckade. 


Innan jag avslutar det här inlägget vill nämna min make, som varit helt underbar inte bara under den här diethösten utan även den här helgen. Han är One of a Kind och jag är världens lyckligaste som har äran att vara hans fru. 

Love, 
En mobilbloggande Carro 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar