Besökare

tisdag 2 december 2014

16 veckor - 18 kilo

Redan när jag påbörjade min tävlingsdiet för drygt 16 veckor sedan, stack jag inte under stolen med att min startvikt var i högsta laget. Det är också därför som jag har fått köra extra hårt och gått på extra höga växlar den här gången. Efter kolhydrats- och vätsketömningen visade vågen -18kg, en nedgång som borde ha fått åtminstone 20 veckor på sig.

Efterrätterna till Fitnessfestivalens Galamiddag in the making - nope, inte en enda var till mig den här gången

Många verkar nu tro att jag vräker i mig glass, godis och bullar dagarna i ända, men så är självklart inte fallet. Jag äter hälsosamt, med extra mycket nyttiga fetter och fortfarande proteinrikt. Jag lyssnar på kroppen till 100 % och fyller på med extra mellanmål om jag känner att energin fäjdar ut. 

Det (mesta av det) onyttiga spar jag till helgen. Då uppskattar JAG det mer och framför allt uppskattar KROPPEN att slippa brottas med onyttiga fetter och insulintoppar mitt i sin återhämtning och arbetsvecka. Det, om något, är jag skyldig min kropp nu.

Love, 
Carro

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar