Besökare

onsdag 3 december 2014

Tillbaka på Gymmet

Idag kände jag mig tillräckligt återhämtad för att ta upp träningen igen. Det var en skön känsla att kliva in på gymmet igen och hjärtat slog lite extra entusiastiskt eftersom det var första passet på mitt nya upplägg. Jag tog det försiktigt och kände noga efter att kroppen verkligen var redo för träning igen, vilket den tycktes vara. Det var ett nykomponerat benpass som stod på schemat då jag bland annat började med squats (fria med stång istället för i smithmaskinen som jag ALLTID kör annars). Jag körde sedan övningar med Kettlebells och avrunda med några så kallade Plyo-övningar. Inga maskiner alls, med andra ord. I nuläget känner jag nämligen både ett fysiskt och psykiskt behov av ännu större variation i min träning. Jag har för avsikt att lägga upp både träningsbilder och videos framöver, så är det lättare att förstå vad jag pratar om. Utöver gympassen, ser jag som jag tidigare nämnt, fram emot att gå ut och springa. Det får dock vänta tills nästa vecka, så att jag är säker på att det inte kommer några bakslag.

För övrigt så är det många aspekter som är väldigt positiva med att vara offseason. Bland annat behöver jag inte lägga mig klockan nio för att få min beskärda del av sömn, eftersom jag inte ska upp halv fem och träna. Istället så kan jag exempelvis kolla när Manchester United med en stor portion tur dänger upp Stoke på kvällarna. Jag kan mysa med Älskling och en kopp glögg framför meningslösa TV-program. Väldigt Svensson och faktiskt oerhört skönt just nu.

Love,
Carro 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar