Besökare

torsdag 11 september 2014

These Crazy Days...

Tänkte bara kika in här och bjuda på ett smakprov av hur en dag kan se ut:

Tisdag kväll: Går och lägger oss 22.00. September kommer in 23.30. Hon har feber, men håller trots det show i tre timmar. Hon dansar, klättrar, sjunger, "lagar mat" och surrar på superpositivt humör . Runt 3-snåret får jag möjlighet att somna om... 

Onsdag morgon: Klockan ringer 05.00. Jag åker till gymmet och kör ett pass axlar och rumpa, följt av 30 minuter i trappmaskinen. Strax efter sju kliver jag in på jobbet och kör några timmar där, innan jag åker hem, byter av pappa och vabbar några timmar. 

Halv två åker jag tillbaka till jobbet på en annan arbetsplats och åker sedan till den första arbetsplatsen där jag har Arbetsplatsträff och därefter föräldramöte. 19.45 kliver jag innanför dörren och då har September, som varit vaken hela dagen trots nattshowen, fortfarande inte somnat. Jag slänger i mig middagen som Älskling fixat och går sedan in med September till hennes rum för nattning. 21.30 somnar hon till slut. Bara sådär Pang! rak lång på min mage.

Efter 3,5 timmes sömn natten innan, somnar jag ovaggad 22.00 och sover till klockan ringer 05.00 igen. Kroppen är sliten och idag blir en av dagarna då jag väljer en powerwalk framför ett intervallpass. Tröttheten sitter kvar i kroppen hela dagen, men blåser sedan bort som den orkanen den kom, när jag hämtar en överlycklig donna som springer mot mig med öppen famn på dagis. 

Nog tar hon en hel del energi, men hon ger tiofallt igen. Det är sådant man får peppa sig med när hon leker klättervägg klockan två på natten.

Love,
Carro 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar