Besökare

tisdag 9 september 2014

Tävlingsdiet: Fas 2

Som jag skrev igår, är jag idag inne på andra dagen på tävlingsdietens andra fas. I och med att jag igår körde intensiv morgoncardio på gymmets trappmaskin, fick den periodiska fastan ett abrupt slut. Från en början hade jag funderat på om det hade räckt att fylla på med BCAA-kapslar efter passet, men kroppen fullkomligt skrek efter näring när jag hade kört klart mitt 30 minuter långa intervallpass.

När det gäller morgoncardio i fettförbränningssyfte, föredrar jag intervallträning framför långa powerwalks. Powerwalks lägger jag in som en eventuell extra växel i slutet, eller när kroppen helt enkelt inte pallar intervallpass längre.

Beträffande kosten ligger jag fortfarande i överkant på proteinfronten. 2 gram per kroppskilo och dag närmare bestämt. Kolhydrater äter jag i form av potatis eller ris till middagen och under dagen blir det havregryn, riskakor eller knäckebröd (Ryvitas "Dark Rye") efter behov. 

I nuläget plågar jag inte kroppen annat än under intervallpassen, samt under styrketräningspassen. Som vanligt är mina styrkepass korta, men effektiva. Ofta runt 45 minuter. Jag kör hellre ett extra pass i veckan, än låter träningspassets sista övningar bli halvdana. Minst ett set per övning är tungt, cirka 5 repetitioner.

I dagsläget vet jag inte hur många olika faser den här tävlingsdieten kommer att bestå av, men min förhoppning är att jag kan fortsätta på nuvarande upplägg med 7 cardiopass och 5 gympass i veckan till åtminstone 5 oktober

Love,
Carro 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar