Besökare

tisdag 11 mars 2014

Besiktning: 18 månader

Idag var vi på 18-månaderskontroll på BVC. Eftersom September fick en extra spruta när vi skulle åka utomlands i höstas, behövde hon inte ta någon spruta nu - skönt. Det var en barnläkare och två sköterskor där och September var på sitt allra flirtigaste humör. Precis som vi nyligen mätte, var hon 87 centimeter lång och vägde ganska precis 12 kilo. Hon följer sin kurva väldigt bra. Som vanligt skulle hon inte ta skada av att väga lite mer till sin längd, men tar man i beräkning hur ofta och länge hon har varit sjuk, samt att hon är överenergisk, så är de 12 pannorna riktigt bra kämpat ändå. Liksom tidigare har hon fortfarande ett litet huvud, bara 45,8 centimeter i omfång. De ville då mäta mitt huvud också och det visade sig att även det var några centimeter mindre än "normen", vilket jag faktiskt aldrig har tänkt på tidigare. 

Summa summarum är det väldigt skönt att få konstaterat att hon mår bra, både fysiskt och psykiskt. Inte för att jag betvivlade det, men det är ändå skönt att få det "svart på vitt".

Love,
Carro 

2 kommentarer:

  1. Det var väl skönt att September mår och är prima,sen att hon är en liten sprallig tös,,det får du se som extra +..Jag har haft en helt fantastisk dag +18 på balkongen,så då tog jag en nypa sol där mitt på dan..Ja raggarlunchen går inte avför hackor,fast löken den hoppar jag..Haé Kram.

    SvaraRadera
  2. Hon växer och frodas, det lilla livet. :-)
    Litet huvud har Maria också, medan jag har väldigt stort huvud, så hon får ha minsta storleken på hjälm, medan jag får ha största. ;-)
    sv:
    Visst är det SKÖNT med en tidig vår?
    Hoppas det fortsätter, det kan ju fortfarande komma bakslag. :-/

    SvaraRadera