Besökare

onsdag 15 januari 2014

Tävlingsdiet - No Fancy #Instafood

Det är många som frågar mig om min kost nu när jag går på tävlingsdiet. Många frågar även om recept på nyttiga goda middagar. Dessvärre är jag ju ingen kock, så när det kommer till tävlingsdiet gör jag det så enkelt som möjligt för mig själv. Kolhydrater kommer ofta från havregryn, lättfil och ett specialknäckebröd som jag har smått förälskat mig i. Jag dricker en hel del proteinshakes och äter mycket kyckling.  

För att få någorlunda variation, brukar jag variera grönsakerna lite då och då. Jag ser även till att använda olika kryddor olika dagar. Smaksatt olivolja är både gott och nyttigt att steka i exempelvis.

En dag i veckan har jag fortfarande "höjardag" då jag äter mindre strikt. Då lagar vi riktigt god mat och fixar ofta både förrätt och efterrätt.
Att lyxa till det så en dag i veckan, räcker ganska bra. Oavsett om man går på tävlingsdiet eller inte.

Självklart ska man unna sig av livets goda, men man behöver inte göra det tre gånger om dagen, sju dagar i veckan.

Love,
Carro 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar