Besökare

onsdag 18 december 2013

Förkylning, Jobbsliten eller Träningsvärk?!

Throw Back Thursday - juli 2013
Idag har jag varit lite snuvig under dagen. Det kommer inte som någon överraskning. Jag har jobbat i skolan i 8 år och jag tror inte att jag har missat att bli sjuk en enda gång den sista veckan före jul. Visserligen är det bra att det kommer när det tyngsta jobbet är över, men jag har en trevlig spelning på fredag som jag definitivt inte vill missa på grund av sjukdom.
Det värsta med att vara sjuk, är dock alla missade träningspass. Jag HATAR ofrivillig träningsvila.  Idag kände jag mig dock fortfarande väldigt pigg i kroppen, så jag körde ändå det tänkta träningspasset och det gick precis lika bra som vanligt. Ikväll känner jag mig både trött och sliten, men det kan lika mycket ha att göra med den rejäla träningsvärken jag har och det faktum att jag faktiskt har jobbat väldigt mycket under den här terminen. Förkylning och träningsvärk är ju faktiskt ganska lika om man tänker efter. Man blir trött, har ont i kroppen och det kommer ganska plötsligt.
 
Min bästa huskur i sådana här tillstånd är massor av glutamin, C-vitamin och mycket sömn. Jag är en envis rackare och jag hoppas att jag vinner kampen mot den smygande förkylningen (eller vad det nu är...)
 
Love,
Carro  
 

1 kommentar:

  1. Har bara läst från mobilen på slutet och då är det så krångligt att kommentera men nu måste jag catcha up lite. Stort grattis till lägenheten i Turkiet, så himla coolt och så passande för er!!

    Typiskt att bli krasslig nu till jul, så trist. Hoppas det går över snabbt.

    Och som jag skrev på instagram, snyggo med så snygga kläder i inlägget nedan!

    Kramar

    SvaraRadera