Besökare

tisdag 17 december 2013

Outfit på Gymmet

Dagsformen
Det har näst intill exploderat på träningsklädesmarknaden. Det lanseras massor av nya märken och kollektioner och idag säljer allt fler "vanliga" klädaffärer även träningskläder. För tio år sedan var jag en riktig sucker för Better Bodies. Jag köpte allt nytt som erbjöds, både unisex-kläder och även de lite fräckare tjejkläderna. Än idag anser jag att Better Bodies har mycket snygga och sköna träningskläder, men prislappen visar också därefter. De träningskläderna köper jag därför endast när jag vill unna mig det lilla extra och blir aldrig besviken på varken passform eller kvalité.
Byxorna på bilden är av märket SOC. De är otroligt mjuka och sköna och är förhållandevis billiga. Ett bra köp med andra ord. Jag älskar budskapet på Micke Hollstens linne "Fuck Lagom" och materialet är skönt, men hela kollektionen är lite för tråkig för min smak.
Träningshandskarna från DCore är mjuka och sköna. Faktiskt de bästa träningshandskarna som jag någonsin använt. Handledsskydden är guld värda en dag som denna, då jag bland annat körde tunga axelpressar. Just de här fick jag när jag började prenumerera på Sveriges bästa träningstidning BODY.
Jag använder oftast ett par random-inköpta Reebok på gymmet. För mig är det viktigast att träningsskorna på gymmet är sköna och helst enkla att hoppa i och ur. Och det gör ju inget att de är lite rosa såklart... Eftersom jag bara använder dem på gymmet, slits de nästan ingenting alls.
 
I en orgie av olika träningsmärken satte jag pricken över "i" med ett nyckelband från Bilbolaget. Som jag skrev i början sprids försäljningen av både träningskläder och träningstillbehör. Bland annat säljer både H&M och Åhlens snygga och funktionella träningskläder till bra priser. Personligen har jag satt köpstopp för årets inhandling av träningskläder. Det kan behövas ibland.
 
 
Love,
Carro 
 
 
 
 
 
 
 

1 kommentar:

  1. Haha javisst är dom fina. Tre olika storlekar också så alltid tillfredsställer det någon. ;) Me like mucho too!! När jag var liten så var det dock orange som gällde. Alltid gillat färg dock. :)

    Better Bodies kör jag bara med deras bralls, längtar efter att dom fixar bakfickor på dom som på killarnas. Annars så har jag mycket av märkena Nike och Adidas. Casall när det kommer till sportbehå och Six Deuce när det kommer till tights. Tror jag snart bara har träningskläder haha.

    Bara bra med mig och hoppas att det är det med dig också!

    Kraam!

    SvaraRadera