Besökare

onsdag 6 mars 2013

Melodifestivalen 2013

 
Jag har hittills inte nämnt många ord om årets Melodifestival, men eftersom jag jobbar som covermusiker, förstår ni att det är viktigt för mig att hänga med i spektaklet. Jag vill kunna leverera det senaste som folk lyssnar på och just nu poppar radion sönder varenda låt som har varit med i årets upplaga av Melodifestivalen.

 
 
Redan innan festivalen började, trodde jag att Yohio skulle ta hem hela tävlingen. Jag hörde honom hos Malou Efter Tio i höstas och tyckte att det var riktigt bra och trallvänlig mjukrock. Jag älskar hans outfit också.
 
Min egentliga favorit är dock... Håll i er nu...
Ravalliacz
Tycker det var en så himla skön låt, En Riktig Jävla Schlager helt enkelt och Tommy Körberg är så bra!
Ralfs låt var lite speciell. Jag kunde inte ta in den första gången för det var så mycket pyroteknik som störde min koncentration, men nu i efterhand har jag hört att den var riktigt bra.
 
Hur går det då?
Yohio vinner stort.
Ralf två.
Lousie Hoffsten topp fyra.
 
Har ni någon favorit?
 
Love,
Carro 

3 kommentarer:

  1. Alltså det här är helt sjukt, jag har också Yohio som vinnare och jag gillade verkligen "En riktig jävla schlager", satt och log i soffan då jag hörde den och den var trallvänlig. Tycker också att Ralfs låt lät bättre när jag hörde den på radio i bilen. Hoffsten ganska bra, jag gillar ju munspel så hon får extra plus tack vare det. Sen fanns det väl några till som var OK men jag minns inte nu alls hur dom lät eller artisten (så bra var dom,hihi)
    Ja på lördag får vi veta svaret, då blir det lördagsmys med popcorn (äter inte godis och fikabröd alls sen den 5 feb men unnar mig popcorn på helgen) för mig i soffan ( A ser inte på sån "skit").
    Hälsa familjen
    kram/Y

    SvaraRadera
  2. Här laddar vi också upp inför lördagen. jag tycker att mellon och Eurovision är så roliga att se på :) tror mycket på Yohio och "gubbarna" har jag inte ens hört, missade den deltävlingen.
    kramen :)

    SvaraRadera
  3. Hej du,,jag tycker det är mest skräplåtar,,Jag tror jag gillar Robin och Yohio mest..men det blir väl som vanligt ""Fel låt vann""
    Haé Kram.

    SvaraRadera