Besökare

torsdag 7 mars 2013

Projekt Sova

September har verkligen varit på sitt absolut bästa humör den här veckan. Hon har lekt för sig själv långa stunder och nästan blivit störd om man har avbrutit henne i hennes lek. Äntligen har hon börjat att sova längre stunder på dagarna också, framför allt på förmiddagen då hon har sovit 75-90 minuter i sträck. Igår sov hon även en timme på eftermiddagen, vilket är ytterst ovanligt för att vara hon. Jag tillhör kategorin som INTE tror att bebisar sover så mycket de behöver, utan  anser att lillan behöver 14-15 timmars sömn per dygn, för att må som bäst.
Nätterna är dock ett kapitel för sig. 27 december var jag och Älskling iväg på en kryssning och det var senaste gången jag sov mer än 3-4 timmar i sträck. I december blev hon förkyld och började då att vakna flera gånger per natt och nu har hon hostat i fyra veckor, däremellan kom hon aldrig tillbaka till sina tidigare fantastiska sovnätter. Däremot somnar hon så fort hon får mat, men liksom alla forum säger; 6 månaders bebisar  behöver inte mat på natten. I alla fall inte flera gånger, max en. Hon är mycket bättre i hostan nu, så det är därför dags att påbörja Projekt Sova. Har läst in mig på flera "kurer" och hoppas hitta en bra mellanvariant.  Till att börja med ska hon alltid få välling innan hon somnar.
 
Vissa gånger när jag går upp på natten är jag extremt trött och känner mig rejält sliten, men ändå har jag massor av energi på dagarna. Det blir så när man får äran att umgås med en solstråle dagarna i ända. Självklart har jag även igen mycket tack vare träningen. En tränad kropp återhämtar sig mycket snabbare än en otränad.
 
Hoppas ni har en fin dag idag!
 
Love,
Carro 
 
 


2 kommentarer:

  1. Kanske har September och Alicia bytt sovvanor på natten, här sover vi för det mesta gott från kl 20-5,30-7 någon gång. Jag hoppas dock att September snart börjar sova men vill inte att Alicia börjar vakna igen ;) Man blir sliten utan sömn men som du skriver orkar man ändå på något sätt på dagarna.
    Hoppas det vänder snart och speciellt om hon börjar bli bättre i hostan!

    SvaraRadera
  2. När man inte får sova på nätterna så blir man ju helt slut. Nu ska jag inte klaga för vi har haft tur sen hon föddes men just nu är det jobbigt när hon inte kommer till ro. När hon börjar sova bättre igen så ska jag också försöka få henne att sluta äta på natten. Nu är man så trött så man matar för att hon ska somna om igen.
    Hoppas ni får en trevlig helg. Kram

    SvaraRadera