Besökare

söndag 3 mars 2013

6 månader

 Idag blir vår lilla skatt 6 månader gammal. Det är nästan ofattbart hur mycket hon har vuxit och utvecklats på bara ett halvår. Hon äter som en häst och har energi som en duracell-kanin. Kortare stunder sitter hon utan stöd och hon vill helst att det ska hända mycket saker runt omkring henne. Hon har en stor portion humor och skrattar, eller snarare garvar, när man gör sig till.
 
Sedan drygt en månad tillbaka vill hon inte ligga på rygg och leka, utan snurrar alltid över till mage. Hon försöker ta sig framåt på golvet, men har ännu inte kommit underfund med att hon måste hjälpa till med armarna för att lyckas med det.
 
I övrigt hjälper inte medicinerna ett dyft och hon har nu varit sjuk i 3,5 vecka. Förutom att det är jobbigt för henne, missar hon även allt babysim, vilket är synd eftersom det är det bästa hon vet.
 
Love,
Carro 

10 kommentarer:

  1. Halloj på er!
    Attans vad tiden går fort. Ja utvecklingen går fort i den åldern. Vårt minsta barnbarn blir 1 i april och det är svårt att förstå =)
    Nu är jag sååå vansinnigt less på den här långa vintern. Vill sitta ute på vår lilla altan och få sol på mig.
    I dag blir det väl TV-soffan för hela slanten för er,hihi.
    Ha en bra dag och sköt om er alla.
    kram/Y

    SvaraRadera
  2. Grattis på 6månaders dagen!!! Men fy vilken envis förkylning/hosta?! Är det virus i kroppen kan det ju ta hur lång tid som helst och fins inte mycket att göra men det är ju otroligt tråkigt! Håller tummarna att det vänder snart!

    SvaraRadera
  3. Ja det kan man allt säga även om denna tjej är runt 30-35 skulle jag tippa på. Blev så paff så att jag blev inte arg förrens jag kom in. Har inte pratat med henne än utan det gör jag när jag ser henne, och då får hon veta utav mig att hon inte kommer att få ha min parkeringsplats längre. I sådana fall så får hon betala dyrt för den. ;)
    Är allt lika skeptisk jag oxå för tror tyvärr inte att alla pengar hamnar där dom ska tyvärr. Men nu så gillade jag armbandet så mycket så jag slog till ändå. :)

    Grattis på halvårsdagen! Hoppas verkligen att hon blir piggelin snart igen!

    Ha en härlig dag! Här skiner solen. Kraam!

    SvaraRadera
  4. Lilla skruttan. Att det ska ta sån tid för henne att bli pigg..

    Hoppas ni får en fin söndag
    Kramen Jenny

    SvaraRadera
  5. Hej du,,ja vilken skidsöndag det blev,ett vasalopp i finväder och sen en femmilare som blev något utöver det vanliga,strongt gjort av Johan Olsson,,nu är årets bragdguld grejat..
    Taskigt att September fortfarande är krasslig...Klart det är hålligång i Mora dessa vasaloppsdagar..Haé Kram.

    SvaraRadera
  6. ja dom har mkt fint.
    med oss är det inge vidare tillbringar all tid jag kan på sjukan och sover där men inatt ska vi sova hemma. därav svar på kommentarer på bloggen.
    är helt slut jag, men man kämpar på i sitt livs mardröm.
    trist att skruttan är sjuk nu måste hon ju bli frisk, och babysim är ju kul så trist för er att missa. och vad stor och söt hon är på bilderna.
    nu ska jag softa lite i soffan innan sängen väntar
    kram

    SvaraRadera
  7. Men grattis lilla sötnosen så stor du har blivit =)

    Elin blir 5 målande i morgon, herregud vart tar tiden vägen?
    Kram

    SvaraRadera
  8. Grattis till September!! Kul när de blir mer rörliga, snart far hon nog fram över golven.. :-)

    SvaraRadera
  9. Jösses så hon växer! :-)
    Men stackaren, sjuk i 3.5 veckor. Hoppas hon blir bättre snart.
    sv:
    Låter som ni hade en bra lördag. :-)
    Maria är lite piggare idag, men nu är det jag som är helt slut... Hoppas verkligen inte det är nåt på gång.

    Ha en riktigt bra måndag! :-)

    SvaraRadera
  10. oj, va hon växer! :D Grattis till henne! :) Snart skriver du väll att hon är 1 år, tiden går så fort! :) hihi Kram

    SvaraRadera