Besökare

torsdag 31 januari 2013

Aqua Arena Premiär

 Idag har jag och September varit på ett "riktigt" badhus för första gången. Det är ganska stor skillnad jämfört med babybadhuset där vi babysimmar på måndagar.  Inne i Lagunen är vattnet alltid 34 grader, så jag tänkte att vi skulle börja med att bada där. Det gillade inte September alls, eftersom alla vattenkanoner och vattenrutschbanor förde ett himlarns oväsen.
 Vi gick istället in till en liten bassäng, som ändå är gigantisk jämfört med babybadhuset, och där trivdes September dessto bättre. Hon flöt omkring och log sitt vanliga busleende. Efter drygt tjugo minuter där, verkade hon så lugn, så vi testade på Lagunen igen. Smart drag, för hon älskade verkligen att vara där. Det fanns ju så mycket att titta på och hon så bottnade hon. Vi kunde liksom leka på ett helt annat sätt än när vi annars är i djupare bassänger... 
Efter badet inspekterade vi fiskarna i akvariet. När vi hade duschat och klätt oss, somnade sedan September djupt och vaknade först 50 minuter senare! Det tar krafterna att leka fisk.
 
Besöket på Aqua Arena var verkligen supermysigt, så det här får hädanefter bli en rutin, minst en gång i veckan.
 
Hoppas ni har en fortsatt fin dag!
Love,
Carro 

6 kommentarer:

  1. Ja det är lätt hänt, men här så var det en stooor insjö utav vatten så han kunde jue inte undgå att förstå att det skulle dränka mig. :P
    Här är det 3 plus nu och strålande solsken, helt underbart! Är som vår nästan, men det ska jue bli kallare igen. Hoppas bara på att det hinner att torka upp så att det inte blir skridskobana.

    Här så har dom byggt om badhuset så vi har en sådan där blå bana jag ser i bakgrunden. Dena går utanpå huset i massa vinkar och krokar så det ser ut som en stor mask. :D Tänk att fastna inuti där haha. :O
    Ha en toppendag! Kraam!

    SvaraRadera
  2. Jag visste inte om att det finns varmt bad där uppe? Har inte velat gå dit för att jag vill ju inte att lillan skall frysa, men kanske man kan åka dit en sväng nåt tag..

    SvaraRadera
  3. Mysigt med bad för både dig och September!
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Så fint det ser ut! Vi har bara ett tråkigt bad här som håller på att rasa typ.. skulle inte våga gå dit med Amanda så det får bli babysim en gång i veckan.. :)

    Så svårt att hitta snygga! Men vill inte ha en massa mönster eftersom vi ska de ovanpå garderober på Amandas rum.. men de löser sig nog :)

    Kram kram

    SvaraRadera
  5. Vad roligt att hon även verkar gilla detta ställe!
    Till och med jag blir ju lite sugen på att besöka badhuset när jag ser era mysiga bilder! :)
    Hoppas ni får en fin fredag imorgon nu!
    Kramar

    SvaraRadera
  6. Det ser härligt ut! Jag kan tänka mig att det fanns mycket att titta på för lilltösen och fiskar fascinerar både stora och små. :-)
    sv:
    Tack! :-)
    Kul att läsa din reaktion över mitt inlägg. Jag känner verkligen att jag kommit in i träningstänket. En härlig känsla. :-)
    Imorgon börjar helgen!!! Hoppas du får en bra fredag! :-)

    SvaraRadera