Besökare

torsdag 8 november 2012

Strong Is The New Skinny

Jag styrkretränar tre gånger i veckan nu.
Tre effektiva pass som jag avklarar på ungefär trettio minuter. Folk säger att det fungerar bra för att underhålla kroppen, men jag kan nu konstatera att det fungerar jäkligt bra även om man vill bli starkare och komma i bättre form.
Igår kunde jag exempelvis ta steget från de små blanka flickhantlarna och äntligen börja bicepscurla med de riktiga hantlarna. Fördelarna med fitness är självklart betydligt fler än att kunna träna med tyngre hantlar, men det tänkte jag skriva mer om imorgon för nu ska vi skynda iväg och luncha med Älskling.
 
Ha en fin dag!
 
Love,
Carro 

16 kommentarer:

  1. Tre gånger i veckan räcker gott och väl för att utvecklas! Och 30 tuffa minuter är ofta mycket bättre än de 90 minuter en del lägger i gymet, där mer än hälften går åt till att kolla facebook eller surra med varandra. ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mmm... De som kör 90 minuter har jag aldrig förstått mig på ;-)

      Radera
  2. Dom vart knapriga och goda, men jag är jue perfektionist. :)
    Har en vana/ovana att använda ordet lixom oxå titt som tätt. Jag har i alla fall jobbat bort dom tre punktena efter varje mening. Så det går med andra ord framåt. ;)

    Kör jue oxå tre till fyra dar i veckan i och med att jag kör varannan dag, och det funkar utmärkt för mig. Sen kan det bli mer eller mindre ibland.
    Ha en toppendag du med! Kraam!

    SvaraRadera
  3. God eftermiddag..Vill bli frisk igen så man kan böraj träna igen på maskinen vi har hemma.Ha en fin eftermiddag..kram

    SvaraRadera
  4. Hej Carro,,här har det varit en ganska fin dag,kanske lite sval..
    Ja det blev riktigt gott med Philadelphiaosten,med sweet chilismak.Haé Kram.

    SvaraRadera
  5. tack snygging! det hoppas jag också :) har du haft en bra dag än så länge?? kramar

    SvaraRadera
  6. Hard working girl. :-)
    Ja, snart ska jag också börja träna igen, nu finns det snart inga ursäkter längre... ;-)
    sv:
    Ja, det känns stort att arbeta ihop med sin son. Stoltheten svämmar över när han dessutom funkar så bra på jobbet. :-)
    Snart är det HELG!!! :-D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä, nu måste du köra igång :-)
      Förstår stoltheten, härligt. Redan helg, helt galet :-D

      Radera
  7. De där ser verkligen ut att väga hur mycket som helst... ;)

    SvaraRadera
  8. 30 min effektiv tid är ju som sagt bättre än 60 min halvdan tid. Härligt att det verkar gå så bra att träna!

    Hoppas ni får en fin helg nu!
    Kram

    SvaraRadera