Besökare

onsdag 7 november 2012

Den första boken

 
Igår var jag och September på mitt jobb och hälsade på. Av den supersnälla bibliotikarien fick September sin första bok och det var inte vilken bok som helst utan
Så Gör Prinsessor.
Direkt vi kom hem läste vi igenom boken och September älskade att titta på alla bilder.
När jag berättade för Älskling att September älskade boken, trodde han mig nästan inte. När jag sedan läste boken för henne en gång till kunde även han bevittna hur mycket hon verkligen tyckte om den.
"När prinsessor vaknar äter de alltid frukost i sängen."
(Det gör September också.)
"Sen är det dags att välja klänning, skor och smycken."
 
Tack så oerhört mycket snälla Anna-Lena för den fina boken!!!
 
Bild från google.
Jag kan inte med säkerhet säga vilken min första bok var, men den första boken minns är i alla fall Petter Och Hans 4 Getter. En kanonbok som jag ska se till att även lillan får läsa.
 
Kommer ni ihåg er första bok?
Love,
Carro 
 


21 kommentarer:

  1. Men å den vill ju mina små prinsessor också ha. Gud så söt hon är lilla dockan!

    SvaraRadera
  2. I sin stuga bodde Petter med sin katt och fyra getter. Första geten hette röd han åt bara smör och bröd, andra geten hette vit han var känd för sin aptit, tredje geten hette blå han var starkare än två, fjärde geten hette gul han var julbock varje jul. Eller vad det nu var för ordning ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Härligt Jossan! Du kan din litteratur ;-)

      Radera
  3. Min favoritbok som barn var "Tippen". När jag var två och ett halvt så läste jag den själv för mina föräldrar och satte nästan alla ord rätt ;P

    Då kände mamma att det var dags att börja läsa en ny bok åt mig om kvällarna ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tippen? Den har jag inte hört talas om :-) Coolt att kunna den utantill, förstår att mamma ville byta den efter att ha läst den säkert hundra gånger :-)

      Radera
  4. Den ser väldigt populär ut :) Har tyvärr ingen aning om viken min första bok var.. men hade en lite senare med "De vilda trillingarna" som jag älskade. :)

    Trevlig kväll!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, den går nog hem bland småflickor :-)

      Radera
  5. Vilken fin bok. Här läser vi mumin och mamma-mu böcker. Har faktiskt ingen aning om min första bok, ska fråga mamma :)
    Ingela

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hihi :-) En touch av Finland, helt rätt ;-)

      Radera
  6. Ja, det är lika bra att hon lär sig hur en prinsessa ska vara redan från början. ;-)
    Kommer inte ihåg min allra första bok, men en bok som jag minns mycket väl var "Nicke Nyfiken".
    sv:
    Jag tog 235 bilder totalt, så det var bara ett axplock du fick se på bloggen. ;-)
    Det blev en riktigt härlig resa i en helt fantastisk stad och jag är full av energi inför resten av höstterminen. Men det kändes konstigt att återgå till verkligheten igår...
    Hoppas ni får en härlig torsdag och snart är det helg... :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Wow!.då får du bjuda på några fler bilder framöver :-)
      Tack detsamma!

      Radera
  7. Princessbok såkart till en liten Princessa <3 jag kom i håg Totte böckerna,sen hade jag en som faktiskt hette Jesper och Jessica ;=0 ha en fin forts på vckan!kram Jessica

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, Totte har jag åxå läst, den när han badar :-)
      Tack detsamma!

      Radera
  8. Jo visst är det så :) Ibland så behöver man ju verkligen bara få vara lite själv. Men vi får se hur det går, verkar som att Malin är inne i en liten "mamma period" just nu & inte kan slappna av hos någon annan. Inte ens pappsen fungerade igår. Usch, stackars liten!!
    Kram kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Aha, det går väl i vågor det där ;-) hoppas det går bra nu :-)

      Radera
  9. Åh vad glad jag blir när jag läser detta fina reportage! Hon verkar verkligen uppskatta bilderna. Det är ju både glamour och action i en prinsessas liv.
    Böcker är perfekta julklappar också i alla åldrar.
    Krama lilla September från mej. Hon gjorde verkligen succe under besöket!!!
    Anna-Lena

    SvaraRadera
    Svar
    1. *kramat och hälsat från bästa Anna-Lena* :-)

      Radera
  10. Kommer inte ihåg vilken min första bok var, men jag hade också den där boken om Petter och hans fyra getter.. Lite konstig är den allt.

    Tror nog jag ska köpa den där prinsess-boken, kikade igenom den fört och den var kul har jag för mig. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, den var som sagt väldigt uppskattad :-)

      Radera
  11. Det är givet att hon får nästa bok ur samma serie "Prinsessans rockband", eller hur?
    Härliga böcker, så tack för tipset!
    Mamma har berättat att mina favoriböcker var "Vem ska trösta knyttet" och "Kattresan", halvläskiga böcker båda två.
    Stora tjejerna har fått höra alla "Vilda bebin" till leda, mest för att jag gillar böcker som är skrivna på rim.

    SvaraRadera