Besökare

onsdag 21 november 2012

Rekommenderad start på dagen...

God morgon bloggläsare!
Hoppas ni har sovit gott, för det har jag. Lillan somnade inte förrän elva igår, men som payback sov hon sedan så djupt att jag blev tvungen att väcka henne för käk vid halv åtta. Nu sover hon sött i sin vagga och jag tänkte passa på att uppdatera här och sedan köra ett yogapass.  
Yoga...
...är verkligen ett otroligt bra sätt att starta upp dagen på. För att komma igång med yoga kan det vara bra att gå på några instruktörsledda pass först, för att lära sig det där med andning och lite grunder. Sedan kan man med enkelhet köra hemma, antingen med samma poser eller leta upp nya på google och youtube. För att skapa en mysig yoga-stämning hemma är det bra om man kan dimra lyset eller kanske tända ljus, i övrigt är det enda man behöver någon sorts träningsmatta. Att träna på morgonen kan låta jobbigt för många, men passen behöver inte vara långa. Att ställa klockan 20 minuter tidigare än vanligt och därmed hinna med ett yogapass innan man kickar igång dagen, kan göra
stor skillnad för ens välmående och förmåga att hantera en stressig vardag.  
Eftersom det är så otroligt härligt både för kropp och knopp med yoga, ska jag härmed försöka att börja så många dagar i veckan som möjligt med yoga. Jag har en bank med poser som jag sedan komponerar ihop efter dagsformen. Inspiration hittar jag även hos den coola konstnären Tina, som bland annat bloggar om yoga, mode, konst och resor.
 
Nej, nu måste jag komma igång med dagens pass innan lillan vaknar. Senare idag tänkte jag prova att mobilblogga. Samsung och Blogger har varit en dålig kombination tidigare, men nu har jag laddat ner en app som jag hoppas håller måttet... Vi får se hur det går.
 
Ha en fin dag!
Love,
Carro 

25 kommentarer:

  1. Vilken mysig start på dagen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Verkligen att rekommendera senare när du är hemma med ett kommande underverk :-)

      Radera
  2. Kan bara hålla med där!! En otrolig röst och det är minsann ingen singback eller playback när hon uppträder. Hennes shower är verkligen shower, och den när hon snurrar runt högt upp i luften i band och sen sänks ner i vatten och upp igen tycker jag oxå är så läckert. :P Man får helt enkelt valuta för pengarna där till skillnad mot många andra somm inte ens kommer på scen eller i utsatt tid. :S

    Undrar hur Samsung och blogg.se är, har inte kollat det. Min fick frispel igår och jag fick nästan panik haha. Men ur med batteriet och i igen så var den snäll med mig. Sliter ut den med all min korttagning. ;)

    Ha en toppendag! Kraam!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Morr... Det går inget vidare nu heller. Jäkla.blogger ;-)

      Radera
  3. smart med mobilbloggapp. :) Använder min allt för sällan. hehe Yoga har jag aldrig provat men det verkar himla härligt! :) Ha de bäst! Kramar

    SvaraRadera
  4. tusen tack för fin feed back :D godmorgon själv. jag har haft bättre mornar, slet mig upp ur sängen för att dra på Pilates, men instruktören kom aldrig. fett segt, blir en runda i Hyde Park sen ist. o du vet London, spöregn

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men vad dåligt! Hoppas du haft en bra dag ändå :-)

      Radera
  5. Hej du..skönt att komma igång på morgonen,,medans lillhjärtat sover..Här är det nu +9,6,skönt..Jag har inget emot en 8-10 grader kallt på vintern,men gillar inte mycket snö,,Men Lagom blir det aldrig tycker jag..Haé Bra Kram.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas att det dröjer med sådan kyla :-)

      Radera
  6. Det är underbart att börja morgonen med träning för hela dagen blir så himla mycket lättare tycker jag.

    Jag lovar att berätta men inte riktigt än =)
    Hoppas ni har en bra dag. Kram

    SvaraRadera
  7. Hur orkar du? Du har ett litet barn och är så hurtig och jag har inget att skylla på (stackars mig...hehe)

    Sjukt imponerad av din mage... hur kan man ha en sån snygg mage några veckor efter man fått barn?? (jag har iof aldrig haft en sån tränad mage ändå..*host* *host*
    DU ÄR VERKLIGEN GRYM!!!!!
    Kram kram Jenny

    SvaraRadera
  8. God kväll fina du..Hoppas att du hade en mysig dag med dina mamma..Snygg kropp du har :) kram

    SvaraRadera
  9. Jag provade yoga för några år sedan men fastnade aldrig för det.. men kanske ska ge det någon chans till :)

    Det var jättemysigt med bio och skönt att komma iväg lite själv!

    Kram

    SvaraRadera
  10. Jag borde nog lära mig yoga.

    Svar: Ja, vanliga dagar är inte så dumma ändå. Asiatisk mat är verkligen god!

    SvaraRadera
  11. Men men där är ju jag=) Go du är!

    Psst. Ibland utnyttjar jag till och med min flextid för att kunna ta ett senare tåg på morgonen så jag hinner köra lite yoga, svag belysning och skön musik är a och o för att koppla av rekord snabbt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hihi, som den yoga-galning du är ;-)

      Radera
  12. att köra nån lätt träning på morgonen är faktikst väldigt skönt! Jag mår så mkt bättre och blir så piggare, känner mig fräshare sen! Gött! Fast yoga, neeee, haha, det är inte min grej :P Men min mamma försökte få med mig på lite yoga i vardagsrummet för ett tag sen, men jag var så bakis, haha, så jag avstog XD får nog köra med henne nästa gång jag är hemma kanske. Vet att hon behöver det och mår så mkt bättre av det. Hon behöver gå ner en del i vikt och behöver röra på sig lite, stretcha osv, för hon börjar få lite ont lite här och där, vilket jag tror beror på att hon inte rör på sig tillräckligt. Så jag måste göra det för henne! Drar iaf ut henne på promenader när vi är hemma :) Allt för mammi <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det låter väl jättebra, att ni kan hjälpas åt att komma iväg på träning eller promenader. härligt :-)

      Radera
  13. Jag är imponerad! Du är så duktig och så målinriktad...Jag försöker att i alla fall komma ut en lite kort prommis på lunchen, fast lyckas inte ens med det varje dag. kramiz

    SvaraRadera
    Svar
    1. Grejen är väl, att när man väl hat kommit in i det, blir det son ett gift mann inte kan eller vill vara utan :-)

      Radera