Besökare

måndag 12 november 2012

Ödmjuk bloggerska

Det händer ganska ofta att folk ifrågasätter bloggare. Hur orkar vi lägga ner tid på det? Är vi inte lite väl egocentriska? Vad får vi egentligen ut av det? Tänkte dela med mig av två värmande mail/kommentarer som kan få förklara lite varför jag bloggar.
 
(Klickar ni på bilderna nedan kommer ni till blogginläggen som mailen/kommentarerna  hänvisar till.)
"Snubblade in på din blogg och måste säga att den imponerade mig! Tänkte först att det var en vanlig träningsblogg, men satt och läste dina tips att komma igång osv, och det har sporrat mig! Sedan kom jag till denna bild och fick världens leende på läpparna, såg dig som denna fräcka tjej, och i ett garage, och min hjärna hade kopplat att det stod en mc bakom dig, så jag skulle till att kolla vad det var för en....hehe, barnvagn! :D

Måste säga...You Rock!!! Och vilken söt liten prinsessa ni har!
Kramar från Skåne
 
"Hej Carro! Allt bra med dig o familjen? :) Tänkte iaf bara berätta att jag brukar läsa din logg lite titt som tätt när jag ser att du skrivit. O just ett inlägg från dig om att hösten är perfekt tid att börja röra/ träna på sig. Det fick mig verkligen att tagga till! Jag har i stort sett innan väntat på att lusten ska komma o det har den verkligen gjort nu. Även om det bara blir promenader oså har jag börjat med vattengympa nu. För första gången på lääänge så känner jag mig taggad till tusen att röra på mig. Plus att jag har som delmål att till på julafton ska jag ha gått ner 10 kg. Vägde mig i morse o den visade -5 kg. Så det är en början iaf! :)) ville bara tacka för din inspiration!! :)) kram"
 
Med detta blogginlägg vill jag:
 
 Förklara för de som inte förstår
Tacka de som läser allra ödmjukast
Skicka stooora varma kramar till er som tagit/tar er tiden att skrivit mail/kommentarer...
 
You keep me going!
 
Love,
Carro 
 

22 kommentarer:

  1. Egocentriska eller inte så förstår jag verkligen vad du menar med att det är kommentarer/mail och respons som gör hela anledningen till att man vill blogga.

    Ont om snö här hemma än som sagt, men så länge jag kan få åka lite skidor ändå om helgerna så är jag nöjd! :)

    Skall bli spännande att läsa boken. Känner mig egentligen inte som någon löpare jag heller men insett nu när jag inte kan springa att det finns nog en liten löpnörd i mig ändå.

    Hoppas ni får en fin start åå veckan nu!
    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Perfekt att du kan åka till snön iaf :-) Tror du kommer gilla boken och säkert uppskatta löpningen ännu mer efter det att du läst den, sen får knät ta och bli bra :-)
      Tack :-) kram kram

      Radera
  2. Mors,,Va läckert,att du via bloggen och din träning,,inspirerar läsare till att börja vårda sin kropp,,
    Ja Carro,jag lovar det smakade alldeles utmärkt..Haé Kram.

    SvaraRadera
  3. Vilket bra inlägg! Tycker bloggar är så inspirerande på många sätt :)

    Tack! Hoppas ni får en bra måndag!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Håller med dig. Nu läser man ju en massa mammabloggar åxå och det är väldigt intresant :-)

      Radera
  4. Jag använder varken vanligt mjöl eller socker när jag bakar. Funkar finfint ändå. Och så ska det vara enkelt att göra med få ingredienser men ändå gott. :) Serien är densamma som min rubrik på inlägget: Hell on wheels.

    Javisst är det kul när man får respons på det som man skriver. Annars är det väldigt "inne" att bara följa bloggar. Och som jag har märkt så har fb och instagram tagit över lite där man skriver mer. Min blogg är lite som ett kom ihåg för mig oxå. ;)

    Kraam!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, det är samma här, som en dagbok för mig själv även onödan inte kan skriva precis allt ;-)
      På fb skriver jag oftast en gång per dag bara, ofta något son handlat om dagens blogginlägg. Instagram har jag inte riktigt kommit in mig i än, men det kommer väl :-)

      Radera
  5. Man blir så glad då man får såna mail/kommentarer! <3

    SvaraRadera
  6. ååtusne tack snygging! vad har du gjort för kul i helgen?? kram

    SvaraRadera
  7. Jag är lite nyfiken på hur din kost ser ut, kör du mycket kosttillskott när du tränar? Mycket proteiner? Något du absolut inte äter (för kroppens skull)? Jag är peppad att börja äta nyttigare, mat som min kropp mår bra av och kan ta upp på ett bra sätt - men då måste man ju först ta reda på det=)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kan köra ett inlägg om det senare i veckan. Hojtar till när det är publicerat. Just nu äter jag inga kosttillskott eftersom jag ammar. Litar inte till hundra på innehållet i dem. under perioder har jag ätit väldigt mycket protein, men nu är det inte påtagligt mycket. Återkommer som sagt mer specifikt senare i veckan.

      Radera
  8. gud va kul att jag hittade hit :D ska precis börja träna och behöver alla inspiration jag kan få :D verkligen bra tajming :D kram på dig

    SvaraRadera
  9. tack gumman
    och du vet att även jag är här och läser hehe.
    nu ska jag krypa ner i morgonrocken och mysa.
    när dennis somnat sla jag slå in 2 av årets första julklappar.
    har du börjar handla än?
    kraaam

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har inte handlat något än, men ska samtidigt bara köpa till 3 syskonbarn och lilla September, så det är snabbt gjort :-)

      Radera
  10. Vad roligt att du får såna fina mail/kommentarer! Måste med säga det att jag totalt fastnat för din blogg! Din dotter är ju gudomligt söt hon med & som de andra säger, man blir riktigt peppad & ser fram emot träning efter bara någon minut på din blogg! Så jag tror inte att det bara är jag som tackar dig! Hihi
    Kram kram

    SvaraRadera
  11. Verkligen härliga kommentarer och absolut ett bevis på att din blogg gör skillnad. Grattis! :-D
    Faktum är att för ett ögonblick trodde jag också att barnvagnen bakom dig var en hoj. ;-)
    sv:
    Ja, hon är hurtig, min hustru. :-)
    Nu ligger musikvideon ute på min sida, check it out.

    Ha en riktigt bra tisdag! :-)

    SvaraRadera