Besökare

söndag 11 november 2012

Benträning


Igår förmiddag var hela familjen på gymmet. Vi hade hela gymdelen för oss själva, vilket jag kan tycka är oerhört skönt ibland. Då behöver man aldrig vänta på någon maskin och man kan välja musiken själv.
Igår poppade vi  och det gjorde inte direkt att träningen gick sämre.
Det var mitt andra benpass efter graviditeten, så jag tar det väldigt försiktigt. I det här skedet kör man hellre lite för lätt än den minsta gnutta för hårt. Det är ibland lite svårt för en tävlingsmänniska som jag. Jag körde i alla fall fyra övningar med ganska många repetitioner, mellan 12-20. Jag använde tre olika curlmaskiner och körde även fria benböj med en liten viktskiva. Bencurlmaskinen på bilderna ger mig en djävulsk mjölksyra, trots att jag kör på låg vikt. Dagens träningsvärk skvallrar också om att passet måste ha varit väldigt lyckat...
Idag har vi en väldigt gråmulen dag. Det lutar åt en vilodag som spenderas i soffan med några bra filmer och lite snacks.
 
Söndagar är min abosluta favoritdag.
 
Ha en fin söndag ni också!
Love,
Carro 
 
 
 

13 kommentarer:

  1. Ja tänk vad många röda döda löss som det är i den. Snacka om mask i magen! :P
    Tycker jag låter alldeles utmärkt för du har jue en egen liten fettsugare so do speak än så länge. ;) Själv så har jag ingen speciell dag. Är jag sugen nån gång så kan jag ta mig nåt extra. Mage och jag mår bäst av att jag är snäll med den. :)

    Håller med dig om att det där är en mjölksyremaskin. :P Går på tider på gymet själv när det är så lite folk som mycket så att man slipper att stå och vänta på maskiner. Tycker om att gå och skrota för mig själv.

    Ha en fin dag! Kraam!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, hon drar ur mig en massa kalorier, helt klart :-)
      Tack detsamma :-)

      Radera
  2. Hej du,,Ja slappa i soffan du,denna grådag,extra skönt om du har träningsvärk..Ja det var Lasse igen.Här har det småregnat på Fm,nu är det grådisigt,,så jag ställer mig vid spisen en stund,medans tvättmaskinen jobbar på..Haé Kram.

    SvaraRadera
  3. Åh vad peppande det var att höra att du kände ett lugn av mina yoga-bilder - då har jag uppnåt mitt mål, att få det att se "enkelt" ut fastän man kämpar som tusan med lugn andning samtidigt som man förvrider kroppen i märkliga poser.

    SvaraRadera
  4. Hej Carro! hoppas söndagen varit/är fin ♥♥ vädret är gråtrist,här bakades det lussekatter i kväll smaskigt :=) kram Jessica

    SvaraRadera
  5. Skönt med gymmet för sig själv och KISS är bra träningsmusik.
    Men vill du ha riktigt tempo så ska du träna till Rammstein. :-)
    sv:
    Det var härligt och vi rockade loss ordentligt. Lite sega idag, dock. ;-)
    Hoppas du/ni har en bra avslutning på helgen.

    SvaraRadera
  6. oj, det låter smarrigt :-) lussekatter är myyys <3

    SvaraRadera
  7. Låter som du börjar komma igång riktigt bra med benträningen också. Härligt!

    Hoppas ni får en fin vecka och att vi slipper det här grå vädret!
    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack detsamma :-) såg ju lovande ut med vädret, dock ingen snö som jag vet art du längtar efter ;-)

      Radera
  8. Skönt när det är lungt på gymnet! Nu gymmar inte jag längre, men fy vad jobbigt det var att hålla på att köa till maskinerna eller ha någon som stod och hängde och väntade när man tränade...Man blev ju stressad ju..

    Trevlig måndag!!

    SvaraRadera