Besökare

tisdag 13 november 2012

Det lönar sig inte att klaga

Man kanske inte kan påstå att jag direkt klagade, men jag tog i alla fall upp Septembers märkliga sovvanor häromdagen. Lustigt nog har hon efter det börjat sova på dagarna igen, kanske inte lika länge och djupt som tidigare, men ändå skapligt bra. Igår sov hon exempelvis i vagnen under joggingturen på fem kilometer, en och en halv timme på soffan samt ytterligare 30 minuter på soffan. Man märkte tydligt att det var en piggare tjej under hela dagen och sedan somnade hon för natten vid tjugo över nio. Trots att hon sovit mer på dagarna tre dagar i rad, sover hon fortfarande ganska precis tolv timmar på natten.
Man skulle praktiskt taget kunna ställa klockan efter henne.
Bild från Google
 
Det var helt otroligt hur mycket jag själv hann med medan September sov den där en och en halva timmen. Jag hann köra mitt magprogram på tjugo minuter, duscha, käka i lugn och ro samt skriva ner texterna till båda dopsångerna på datorn.
 
Nu är klockan sju och lilltjejen ligger bredvid mig och snusar i sin vagga. Vi har inget inplanerat på dagens schema, men det blir nog en tur till stan. Det är nog bra för både henne och mig att få lite omväxling, även om det är väldigt skönt att bara vara hemma också.
 
Ha en fin tisdag!
Love,
Carro 


22 kommentarer:

  1. Mors,,Ja du hon verkar vara en liten Ängel September...
    Ja utan dessa eldsjälar skulle nog många föreningar ha det besvärligt...
    Ja du på den tiden var det tuffa drabbningar,Skutskärs IF och Broberg,,nu ligger vi i Div 1,hoppas den nya planen ska bli ett lyft för Skutskärsbandyn..Haé Kram.

    SvaraRadera
  2. Kan jag beställa en likadan mönsterbebis som er? ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, skickar över länken där vi beställde henne ;-)

      Radera
  3. Skönt att lilla tjejen sover gott så man hinner med lite annat mellan all tid dom tar =)

    Nja, elin bryr sig inte om just den men hon gillar att ha något i handen när hon öter och då hänger detr med ner i vagnen. Ha en bra tisdag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är himla skönt, både för henne och mig ;-)

      Radera
  4. Jag skulle kunna äta det till alla måltider tror jag. :D Varierar den jue så pass mycket med olika smaker så jag tröttnar aldrig. Och man står sig bra på det som sagt var.
    Underbart väder här även idag och nu har solen värmt upp det till nollan. Varit en hel del minusgrader så inga vårkänslor här inte. Här blir det trappträning idag. :P

    När man snackar om trollen vettu, i detta fallet ett litet charmtroll. Skönt att hon sover så bra. :)

    Ha en toppendag du med! Kraam!

    SvaraRadera
  5. tack desamma sötis.
    här ska det mysas nu
    och så ska jag gå igenom posten...
    kraaam

    SvaraRadera
  6. Man hinner betydligt mycket mera om dagarna om man har sovande barn om inte annat hinner man kanske själv vila en stund. Det låter som om ni har det väldigt bra med sömnen! Ut och flänga på stan behöver man ibland :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, det är en väldig skillnad. Blev gymmet istället för stan :-)

      Radera
  7. Så skönt när sömnen funkar som den ska!

    Jag veeeet, det är så mycket alla säger att man ska packa ner, men jag struntar i allt de där och kör bara med sånt som jag + bebis behöver :-)

    Hur mår ni idag?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Låter klokt :-)
      Vi mår bra. Vi är båda lite piggare när både hon och jag får lite sjön på dagarna åxå :-)

      Radera
  8. Så söt den lilla tjejen är!! Och jo, de utvecklas så himla snabbt, det är helt otroligt!! Det är så himla roligt att se.
    Kram kram

    SvaraRadera
  9. Härligt med 12 timmars sömn på natten!

    Ja, snacka om att ja blev förvånad när hon gjorde det! Var säkert bara lite tur :)

    Trevlig kväll! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Förstår det :-) September ligger inte så mycket på mage, hon gillar det inte, men vi tränar lite varje dag :-)

      Radera
  10. Gött med sovande kids, alltså kids som sover när de ska sova. :-)
    Ger mer energi både till barn och föräldrar.
    sv:
    Javisst var den bra, va?
    Jodå, träningsvärken är på plats idag... Antagligen ännu värre imorgon, men vi ryker på så det kör, eller nä, nu förvirrade du mig... ;-)

    Ha en bra tisdagskväll och onsdag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Underbart att höra att träningsvärken är där :-)

      Radera
  11. Hej!skönt med lite sov rutiner som verkar funka ;=) ang förra inlägget tycker jag det var härlig feedback du fått!! sug på den karamellen o fortsätt blogga! kram kram Jessica

    SvaraRadera
  12. Fint när sovrytinerna funkar och ger krafter åt er båda...det känns ju bra för dig när du hinner med sådant som du planerat...om inte brukar det bli en väldig frustation. Så fin hon är! Kramiz

    SvaraRadera