Besökare

måndag 5 november 2012

Ny vecka - Nya Mål

Ny vecka och därmed en ny veckoplan på träningsfronten.
Liksom förra veckan satsar jag på 5 cardiopass, 3 styrkepass och numer även 3 magpass. Det ser ganska intensivt ut på pappret, men då kan man ha i beräkning att styrkepassen aldrig är längre än 40 minuter och att magpassen ligger runt 15-20 minuter.
I lördags provade jag på att köra ben lite försiktigt för första gången sen comebacken. Jag undviker självklart tyngre övningar som benböj och pressar, men kunde köra på ganska bra i de olika curlmaskinerna. Lustigt nog har jag alltid hatat att träna ben, men nu känner jag mig faktiskt väldigt motiverad att göra det.
 
Nu ska jag släcka ner datorn och försöka sova en timme. Onödigt nog vaknade jag redan klockan fem och kunde inte somna om. Halv sju var jag tvungen att väcka lillan för ett morgonmål, eftersom jag bokstavligen höll på att sprängas. Hon sover nu tungt i sin vagga igen.
 
Önskar er alla en bra start på veckan!
Love,
Carro 
 


21 kommentarer:

  1. Mors,,Ja denna borde du ta,,en riktig klassiker..Så grunna ett tag du,,Ha en bra vecka på gymet.Kram.

    SvaraRadera
  2. Biffen! Snygga armar!

    SvaraRadera
  3. Grymt snygga armar! Avundsjuk!

    Är det något jag saknar med den hårda gymträningen så är det de där snygga uppumpade musklerna man får. Skidåkningen ger ju tyvärr inte riktigt den effekten..:(

    Hoppas ni får en fin dag nu! Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla <3
      Jo, men annars kan man väl nästan säga att just skidor nästan är den mest kompletta träningen. Kondition och hela kroppen får sig en genomkörare. Särskilt rumpa och triceps :-)
      Tack detsamma!

      Radera
  4. Haha ja hur dumt som helst, vart får dom allt ifrån lixom. :S Har aldrig testat thaimassage och lär nog inte göra det heller. Jag får vara rädd om min stelopererade rygg. Så inget knak och brak tack. :D Lättare massage körde jag ett tag för den trasiga axeln. Men det blev inget bättre så då gav vi oss med det. Inte behandla bara för behandlingens skull lixom.

    Gillade inte heller att köra ben förrut, men nu bara för att jag inte kan köra på ordentligt så saknar jag det. Blir som vissa killar snart med kycklingben och stor överkropp hihi. ;)

    Ha en toppendag du med nu! Kraam!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nja, då ska man nog ta det lugnt med ryggen ;-)
      Ogillar kycklingben. Har en make med rejäla påkar. *stolt*
      Kram

      Radera
  5. God middag..ja det är så skoj att se hur bebis modet var när man sjävla var liten..H en fin måndag.kram kram

    SvaraRadera
  6. Hej du,,Oki,den låten finns på min brors lista när han är ute och Trubadurar,,den är ganska poppis på äldreboendena,,Haé Kram.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Får se över den, spelar ju för åldringar ibland jag åxå :-)

      Radera
  7. De låter som en härlig träningsvecka! :)

    Nä, Malmö är inte mitt favoritlag heller men mannens och han är en riktigt fotbollsnörd :)

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nörd är nog jag åxå, men svensk fotboll håller för låg klass för att jag ska orka bry mig ;-)

      Radera
  8. ja vi hade verkligen änglavakt, förstår inte ens hur vi klarade oss :O har du haft en bra dag annars?? kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haft en riktigt mysig dag och nu kväll :-)

      Radera
  9. Du är grym, och verkar kombinera bebisliv och egen tid alldeles utmärkt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. jo,.än så länge fungerar det riktigt bra :-)

      Radera
  10. ...och jag önskar dig en fortsatt bra vecka för nu är jag tillbax! :-)
    sv:
    Tackar! Vi hade verkligen en RIKTIGT bra resa!!!

    SvaraRadera
  11. Underbart att höra :-)
    Ska kika in och kolla :-)

    SvaraRadera
  12. Allvarligt!

    Du fick barn för 2 månader sedan drygt (rätta mig om jag har fel) och du ser ut som världens pangbrud redan. Hade ALDRIG trott att du fått barn några veckor tidigare om jag träffat på dig på gymmet. FAN va snygg kropp du har!

    SvaraRadera