Besökare

tisdag 6 november 2012

"Fullspäckat" schema

Idag har vi ett fullspäckat schema framför oss. Det där med "fullspäckat" har fått en helt ny innebörd de senaste två månaderna. Idag omfattar det att vi, med stor sannolikhet, kommer att åka till mitt jobb på förmiddagen och hälsa på. Jag har utlovat ett besök i några veckor nu, så det är väl på tiden...
I eftermiddag ska vi träffa prästen som ska döpa September Boo. Vi ska gå igenom hur dopet kommer att gå till. Jag har lovat Älskling att sjunga två sånger också, så vi måste kolla att det är okej med prellen. Den ena sången har jag skrivit själv och den andra är en känd låt som jag har arrangerat om. Orginalet är en powerballad och min version blir ganska naken med sparsamt piano och sång. Älskar att "arra" om låtar!
Det här med val av låtar är väldigt viktigt för mig som jobbar med musik. Från början var jag helt säker på att vi skulle ha låten ovan, I Swear, som andra dopsång. När den kom 1994 hade jag den på repeat i flera veckor, men jag hade nästan glömt bort låten när jag plötsligt hittade den bland en massa notböcker i somras. Först då insåg jag att låten var den perfekta sången till ett nyfött barn och var helt inställd på att den skulle bli Septembers dopsång...
...Men när jag häromdagen låg och beundrade henne när hon sov som djupast, kom jag att tänka på en annan låt vars ord beskrev exakt det ögonblicket vi befann oss i.
 
Vilken låt det blir tänker jag inte berätta innan dopet,
men jag antar att någon kanske kan lista ut det ändå?
Love,
Carro 
 

 
 


25 kommentarer:

  1. Mors,,Tackar,det stämmer att även en gråmulen dag kan ge fina bilder...
    Hoppas Prellen godkänner så du får sjunga dina låtar,men det gör han säkert..Haé Kram.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, prellen är en hyvens prick, så han godkänner nog :-)

      Radera
  2. Vad kul med dop? Blir det hemma eller i kyrkan? Jo innebörden av fullspäckat program är lite annorlunda med barn än innan. Lilla September kommet säket charma hela lärarkåren! Ha en fin dag!
    Ingela

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi ska ha det i kyrkan. Ja, blir spännande att se hur hon reagerar på alla ansikten :-)

      Radera
  3. Vilken fin overall hon har =)
    Kul med dop hoppas mötet med prästen går bra =)

    Vi hade faktiskt väldigt tur med nappen. Han var bara lite smågnällig på natten och vaknade lite till och från. Men över det stora hela gick det faktiskt över förvntan. Han har slutat be om nappen helt nu.
    Men hade glömt att ta undan en napp och helgen efter blev det helt plötsligt väldigt tyst och jag hittade honom i vårt sovrum där han hade myst ner sig blend våra lakan och sov med nappen i munnen lol. Meen såå skönt att vara av med den faktiskt.
    Ska åka till Tomte byn på vellingeblomman och lämna alla där.
    Kul med en stor nalle som har napparna runt halsen, kan tänka mig att det blir en del genom åren.

    Känns som om vi aldrig blir friska, sonen har varit hemma en vecka nu med sin krup som sen utveckaldes till förkylning och jag har blivit jättesnorig. Men det är ju den tiden på året och med alla förskole baciller mm är det nästan kört att vara frisk en längre stund.

    Hoppas att du får en bra dag

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lustigt :-) September tyckte om att ha nappen 2-3 kvällar innan hon somnade, men sen ville hon inte ha den nå mer. Lyckligtvis så ligger hon lugnt och fridfullt i baggen ändå nu, trots att det ibland tar runt trettio minuter innan hon kommer till ro :-)

      Radera
    2. ohh men vad skönt. Inte kul när de blir så fästa vid den som vår son blev.
      Skönt att hon ligger så lungt och fridfullt. Ja det får ta den tid det tar.

      Hade aldrig börjat med napp till sonen men han hade sådant enormt sugbehov när han var liten och vi var borta. Förmoligen tryggheten men han låg i princip hela tiden vid mitt bröst.

      Radera
  4. Önskar att ni alla bodde nära så att ni kunde få smaka för den är så god. Fast jag är jue lite skadad utav detta med nyttigt bakande haha. ;) Här kom solen med minusgraderna så nu blir det bambi på hal is ute idag på promenixen. :P

    Med dom raderna på bilden så kan man jue lista ut det. Åh vilket fint dop det kommer att bli om du får sjunga. Vilket fint minne! :)

    Ha en toppendag! Kraam!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo.... Själv är jag on/off när det gäller fikabröd. När jag äter det, äter jag rejält, men har sällan något egentligt sug efter det. Men Älskling köper hem till mig nästan varje dag nu, han tycker jag behöver det eftersom jag delar käk med September. Jaså du tog låten? ;-)

      Radera
  5. Gud vad söt hon var i den rosa overallen!

    SvaraRadera
  6. Vad mysigt med dop! Usch, jag var så nära att stor tjuta när våran lilla tjej döptes förra helgen, haha! Men mysigt är det! Roligt att sjunga lite med, kommer nog att bli kanon!
    :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, det blir en rejäl utmaning om inte annat. Det är en sak att sjunga för andra, men när det gäller en själv är det en jäkla skillnad ;-)

      Radera
  7. Åhh va mysigt det låter!!! Ska bli kul att se vad ni valt för låt! <3

    Hehe, min syster är inte frisör egentligen, hon driver en egen skönhetssalong med kompisen som är frisör, så hon har väl snott några av hennes knep ;-)

    SvaraRadera
  8. Kul med dopplanering! Hoppas mötet med prellen går bra.. Och vad roligt att du ska sjunga också!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mötet gick kanon och vi fick igenom våra sånger :-)

      Radera
  9. Åh dina kollegor måste blivit glada när ni kom och hälsade på! Fint att du vill sjunga på lillans dop. Sista jag var på dop förvandlades det till överraskningsbröllop=)

    SvaraRadera
  10. Åh visst är det kul med dopsånger. Hittade med en som var perfekt och som inte "alla andra" har, och som verkligen betyder något för OSS. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Spännande vad var det för en låt mån tro ;-)

      Radera
  11. Jo, det var riktigt trevligt :-) ska ta en sväng till och hälsa på klassen :-)
    Det är smart att göra så, då behöver folk inte fundera på dyra presenter och ännu dyrare klädsel :-) Vi är ju redan gifta, så det är inte aktuellt här O:-)

    SvaraRadera
  12. Ja, fullspäckat har verkligen fått en ny innebörd :) Hoppas er dag har varit bra!

    Tack! :)
    Kram

    SvaraRadera
  13. Hej och tack för att ni förgyllde vår arbetsdag igår!
    Det var jätteroligt att få se September live så att säga. Hon verkar otroligt nöjd med livet, inget gnäll alls!
    Hon är så otroligt söt!!!
    Många kramar från Anna-Lena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så väldigt mycket själv :-) har schemalagt ett inlägg som kommer 16.00 idag, du får håla utkik då. Tror du känner igen något där ;-)
      Stor kram

      Radera